بیرجند-معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی  گفت:با همکاری معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور جشنواره منطقه‌ای شعر ابن حسام در دو بخش اصلی و جانبی دراردیبهشت ماه ۹۶ برگزار می‌شود.

جشنواره«شعر ابن‌حسام» در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، حمید مرادی پیش از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: این جشنواره در دو بخش اصلی و جانبی برگزار می‌شود که در بخش اصلی جشنواره شعر آیینی و شعر آزاد دانشجویان و دانشگاهیان است که آنها می‌توانند با هر موضوعی در این بخشها شرکت کنند.

وی  هدف از برگزاری جشنواره شعر ابن‌حسام را کشف استعدادهای شاعران ادبی برای شکوفایی استعدادها عنوان کرد وافزود: مسئولان فرهنگی خراسان جنوبی ما را در امر برگزاری این جشنواره بیشتر کمک کنند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی بیان اینکه در بخش جانبی شاعران می‌توانند با موضوع محیط زیست اثر ارسال کنند افزود: ارتقای سطح اشعار شاعران دانشگاهی، ایجاد دوستی و مودت بین شاعران استان‌های کشور، ایجاد فضای مناسب برای تعامل و ارتقای سطح اشعار شاعران از اهداف جشنواره است.

وی با بیان اینکه ابن‌حسام را فرودسی ثانی می‌گویند اظهار داشت: او در قصیده از شاعران مانند انوری، ظهیری، فاریابی و خاقانی تأثیر گرفته که از مهم‌ترین آثار این شاعر خاوران‌نامه است که به تقلید از شاهنامه فرودسی و در وصف ائمه اطهار سروده است.

مرادی افزود: ابن‌حسام شاعر قرن نهم هجری است که در قالب قصیده، مسمط و ترجیح بند شعر سروده و آرامگاه او در شهر خوسف و در ۳۵ کیلومتری شهر بیرجند است.

وی اظهار داشت: فرصت ارسال آثار تا پایان اسفند ماه است و جشنواره اردیبهشت ماه ۹۶ برگزار می‌شود که تاکنون از برخی استان‌های کشور آثار یبه دست ما رسیده است و از نفرات برتر در جشنواره تجلیل می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.