خرم آباد- حبیب‌الله خجسته‌پور ظهر شنبه در جلسه شورای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: طلاق، اعتیاد، حاشیه‌نشینی و نقاط بحرانی مبدأ، ۴ آسیب اجتماعی مهم هستند که در هم تنیده شده اند و نمی‌توان یکی را علت و مابقی را متأثر از آن دانست

طلاق، اعتیاد، حاشینه نشینی و نقاط بحرانی مبدٲ، ۴ آسیب اجتماعی مهم هستند

به گزارش قدس آنلاین، معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان افزود: اگر در نقطه‌ای امکانات و تجهیزات لازم وجود نداشته باشد منجر به کوچ افراد در آن نقاط بحرانی مبدأ می‌شود و افراد به حاشیه شهرها می‌روند.

خجسته پور ادامه داد: تقدم و تأخری در مبارزه با آسیب‌ها نمی‌توانیم در نظر بگیریم چراکه همه اینها به هم متصل هستند. این مسئول افزود: در حال حاضر مساحت بافت‌های نابسامان در لرستان ۲۰۲۵ هکتار معادل ۱۶ درصد محدوده شهری استان است که از این میزان ۹۰۱ مورد سکونتگاه غیررسمی(حاشیه‌نشینی) در قالب ۱۱۲۴ هکتار است.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری لرستان اضافه کرد: در این ۱۶ درصد محدوده شهری، ۳۷۰ هزار نفر معادل ۳۵ درصد جمعیت استان ساکن هستند.

وی گفت: در جلسه ستاد بازآفرینی استان ۹ محله برای توانمندسازی و بهسازی مشخص شدند تا شاخص امنیت عمومی آنان ارتقاء یابد.

خجسته‌پور یادآور شد: با توجه به تعامل، همدلی و هماهنگی خوب بین دستگاه‌های اجرایی، قضایی و ائمه جماعات امروز شاهدیم که لرستان جزو امن‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود و این در حالیست که از نرخ بالای بیکاری و جوانان در معرض آسیب برخوردار است.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری لرستان بیان کرد: در مرکز استان ۲ مرکز ماده ۱۶ ویژه زنان و مردان با مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان راه‌اندازی کردیم تا شاهد حضور معتادین متهاجر در سطح شهر نباشیم، همچنین سمن N.A نیز در استان راه‌اندازی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.