رییس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه کمیسیون عمران مرجع رسیدگی به حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو است، گفت: امدادگران کار خود را به خوبی انجام می دهند، نیازی به آمدن این همه مسوول نیست.

کمیسیون عمران مجلس، مرجع رسیدگی به حادثه ساختمان پلاسکو

به گزارش «قدس آنلاین»، محمدرضا رضایی کوچی گفت: طبق تاکید رییس مجلس شورای اسلامی کمیسیون عمران تنها مرجع رسیدگی به حادثه اتش سوزی ساختمان پلاسکو تعیین شده و قرار است گزارشی در این رابطه تهیه شود تا عواملی که در ارتباط با بروز این حادثه مسئول بودند را شناسایی شود. این گزارش در صحنه علنی مجلس برای مردم قرائت می شود.

رضایی کوچی افزود: آتش سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو هشداری است تا به این مساله فکر کنیم که در شهر تهران ۶ هزار هکتار بافت فرسوده شهری وجود دارد که عدم توجه به این بافت می تواند حوادث ناگوارتری در تهران و سایر شهرهای کشور به وجود آورد.

وی با بیان اینکه در قانون شهرداری ها وظایف شهرداری در رسیدگی به موضوعات اینچنینی کاملا مشخص شده است، ادامه داد: الان زمان بهره برداری سیاسی از این اتفاق ناگوار نیست اما برابر قوانین موجود همه دستگاه هایی که در این سانحه قصور داشته اند معرفی خواهند شد.

رییس کمیسیون عمران مجلس با قدردانی از رشادت های اتش نشانان وتسلیت به خانواده های داغدیده این عزیزان بیان کرد : آتش سوزی ساختمان پلاسکو اتفاق ناگواری بود که دل مقام معظم رهبری و همه مردم را به درد آورد.

وی با اشاره به اینکه طبق تاکید کمیسیون عمران مجلس سه روز اول بعداز وقوع این حادثه تنها دستگاه های امدادرسان و آتش  نشانی باید در محل حادثه حضور داشته و خدمت رسانی کنند، یادآورشد: این روزها مسئولان زیادی راهی محل حادثه می شوند. این همه ازدحام برای پیگیری دلایل حادثه لازم نیست. محوطه نزدیک به ساختمان پلاسکو هر دقیقه پر از مسئولانی می شود که شاید در شرایط کنونی کاری ازدستشان بر نمی آید.

رضایی کوچی با بیان اینکه در حاشیه این بازدید نشستی نیز با سازمان های مسئول از وزارت راه و شهرسازی گرفته تا وزارت کشور، سازمان نظام مهندسی و شهرداری تهران برگزار خواهیم کرد، تاکید کرد: گزارش کمسیون عمران مجلس تنها گزارش رسمی خواهد بود که تمام زوایای ورود و وقوع این حادثه در آن بی طرفانه مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.