یزد- رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در طرح سلامت مردم تنها ۶ درصد هزینه های درمانی را پرداخت می‌کنند.

مردم تنها ۶ درصد هزینه های درمانی را پرداخت می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا میرجلیلی پیش از ظهر امروز در نشست مجمع نمایندگان استان یزد با دستگاه‌های مرتبط با بهداشت، درمان و سلامت یزد اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت بار مالی بسیار زیادی به دنبال داشت وپیش از این طرح هزینه درمان توسط بیمار پرداخت می‌شد  ولی اکنون فشار این هزینه روی بیمه و دانشگاه آمده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در طرح سلامت میزان هزینه پرداختی مردم کاهش بسیار زیادی یافته است و در حال حاضر مردم تنها ۶ درصد هزینه های درمانی را پرداخت می‌کنند.

وی افزود: در حوزه سلامت با وجود اقدامات زیادی که در کشور شده، هنوز نسبت به کشورهای منطقه وضعیت نامناسبی داریم و شاخص‌های سلامت ایران باید کیفیت بهتری پیدا کند.

در ادامه این نشست معاون دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد گفت: در سال ۹۲ میزان ۴۶ درصد کل بودجه دانشگاه شهید صدوقی(ره) یزد جاری و ۵۴ درصد از درآمدهای اختصاصی بوده وامسال ۳۴ درصد بودجه از اعتبارات جاری و ۶۶ درصد از درآمدهای اختصاصی است.

محمدرضا وفایی‌نسب با اشاره به اینکه قبل از طرح تحول حدود ۸۰ میلیارد تومان و امروز ۱۷۰ میلیارد تومان در دانشگاه کسری داریم افزود: علت کسری ابه این دلیل است که بودجه عمومی ما طبق مصوبه قانون پرداخت نشده است.

وی با تاکید بر اینکه طرح تحول هیچ اضافه درآمدی برای بیمارستان به دنبال نداشته  اظهار داشت: نه تنها اضافه درآمدی برای بیمارستان‌ها به وجود نیامده بلکه یکسال فعالیت صورت گرفته هم توسط بیمه‌ها پرداخت نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.