بیرجند-مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ۲۱ دستگاه آمبولانس پیشرفته ۳۱۵بین پایگاههای اورژانس ۱۱۵ خراسان جنوبی توزیع شد.

۲۱ دستگاه آمبولانس بین پایگاه های اورژانس خراسان جنوبی توزیع شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی دلخروشان عصر شنبه در بازدید  از مرکز اورژانس بیرجند با بیان اینکه این آمبولانسها در راستای طرح نوسازی ناوگان اورژانس، در چند مرحله از ابتدای سال وارد استان شده است.اظهار داشت: قیمت هر آمبولانس با تجهیزات کامل آن حدود ۵۰۰ میلیون تومان است که ۳۵۰ میلیون مربوط به آمبولانس و ۱۵۰میلیون تومان هزینه تجهیزات آن است.

وی با بیان اینکه از این تعداد آمبولانس ۵ دستگاه به مرکز استان و ۱۰دستگاه به هرکدام از شهرستانها اختصاص می یابد گفت: سایر آمبولانس ها نیز بر اساس تعداد آمبولانس های فرسوده و توسعه پایگاه های اورژانس پیش بیمارستانی در شهرستان ها توزیع خواهد شد.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تجهیز این خودروها به دستگاه‌های پیشرفته مراقبت از بیمار(MICU)شامل مانیتورینگ قلبی، الکتروشوک، ونتیلاتور و پالس اکسی متر را مهمترین مزایای آمبولانسهای اسپیرینتر ۳۱۵  نسبت به سایر  آمبولانسها دانست

وی افزود: برخورداری این آمبولاتس ها از برانکاردهای پیشرفته با امکان تعلیق برای حداکثر راحتی بیمار، دسترسی فوری به تجهیزات ثابت‌سازی و انتقال، جدا کردن کابین بیمار از محل نگهداری تجهیزات انتقال، سیستم سرمایش و گرمایش هوشمند، کاهش سر و صدای اضافه در کابین بیمار، افزایش سیستم های ایمنی و موتور دیزل با حداقل مصرف سوخت را از دیگر امکانات این آمبولانس‌ها است .

 دلخروشان گفت: با ورود آمبولانس های پیشرفته جدید به ناوگان اورژانس استان، رضایتمندی بیماران افزایش و زمان رسیدن کارشناسان اورژانس به بالین بیماران کاهش می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.