یک تحلیلگر عرب در مقاله‌ای درباره وعده انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا برای انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس، سه سناریو برای این موضوع پیش‌بینی کرد.

3 سناریوی پیش روی «ترامپ» برای انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که جمعه (دیروز) سوگند یاد کرد در تبلیغات انتخاباتی خود قول داد سفارت آمریکا را از تل‌آویو به قدس منتقل خواهد کرد.

«نعیم بارود» تحلیلگر عرب در مقاله‌ای به این موضوع پرداخت و نوشت: ترامپ در خلال کارزار انتخاباتی خود به موضوعاتی پرداخت که سر و صدای رسانه‌ای بسیاری داشت تا افراد بیشتری را جذب خود کند و آراء بیشتری را کسب کند اما او نیز مانند دیگر رؤسای جمهور آمریکاست که در تبلیغاتشان وعده انتقال سفارت این کشور به قدس را می‌دادند اما در نهایت عملی نمی‌شد.

بر اساس گزارش وبگاه «الرساله»، بارود افزود: ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا نمی‌تواند تکروی داشته باشد بلکه باید در چارچوب نهادهای این کشور مانند کنگره عمل کند و با آنها تصمیمی واحد بگیرد؛ لحن ترامپ خلال چند روز آینده تغییر خواهد کرد و او بدون رجوع به کنگره و موسسات امنیتی نمی‌تواند سفارت آمریکا را به قدس منتقل کند.

سناریو‌های پیش روی ترامپ برای انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس

تحلیلگر مذکور برای این موضوع سه سناریو ارائه کرد:

اول: انتقال سفارت از تل‌آویو به قدس طی روزهای اول ریاست‌جمهوری که خطرناک‌ترین سناریو برای اسرائیل و منطقه خواهد بود.

دوم: انتقال یکی از دفترهای خدمات سفارت به قدس یا اینکه سفارت در تل‌آویو باقی بماند و سفیر به قدس منتقل شود. این سناریو عکس‌العمل‌های فلسطینی‌ها و عرب‌ها را به دنبال خواهد داشت اما خطر آن کمتر از سناریوی اول است.

سوم: ترامپ سفارت آمریکا را به قدس منتقل کند و در مقابل آن برای کمک کردن از عکس‌العمل‌ها ، دولت فلسطین را به رسمیت بشناسد و چه بسا که ترامپ همین مورد را انتخاب کند.

بادور در پایان افزود: به هر حال ترامپ در این موضوع گام بلندی را خواهد برداشت و تحرکات فلسطینی، عربی و اسلامی گسترده را برای مقابله با آن می‌طلبد.

دونالد ترامپ هفته گذشته در گفت‌وگو با «بوعز بیسموت» مقاله‌نویس ارشد در روزنامه «اسرائیل هیوم» اعلام کرد قولش برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس را فراموش نکرده است.

ترامپ تأکید کرد: من آنچه که در قبال قدس گفته‌ام به خاطر دارم، من معروف به خوش‌قولی هستم.

از سوی دیگر برخی منابع سیاسی آگاه وابسته به رژیم صهیونیستی اعلام کردند احتمالا هفته جاری سفارت آمریکا به قدس منتقل می‌شود. این منابع تأکید کردند یک هیأت آمریکایی از محل سفارت‌خانه آمریکا در قدس بازدید کرده است.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس منجر به انفجار اوضاع منطقه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.