معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در کشور بیش از ۱۷۰ هزار نفر شتر وجود دارد که ظرفیت مناسبی برای توسعه صنعت شترداری می‌تواند ایجاد کند.

شترهای کشور شناسنامه‌دار می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، حسن  رکنی در دومین کنگره ملی شتر در بندرعباس اظهارداشت: با توجه به اینکه شتر حیوانی است که بدون ساربان توان پیمودن بیابان‌ها را دارد تاکنون 10هزار نفر شتر به سیستم میکروچیپ مجهز شده‌اند.

وی بیان‌داشت: سیستم میکرو چیپ امکان ردیابی شتر را در بیابان‌ها مهیا می‌کند.

رکنی با اشاره به اینکه 22 استان کشور مستعد پرورش شتر هستند اظهار داشت: سالانه 5 هزار تن گوشت شتر و 18 هزار تن شیر شتر در کشور تولید می‌شود.

وی بیان‌کرد: کشور ظرفیت تولید 40 هزار تن شیر شتر را دارد.

رکنی ابرازداشت: استان هرمزگان با توجه به نزدیکی به کشورهای حاشیه خلیج فارس توان صادرات شتر و محصولات آن را به این کشورها دارد.

وی اذعان‌کرد: در سال گذشته حدود 300 نفر شتر به کشورهای مختلف صادر شد.

در ادامه این همایش رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی کشور گفت: در راستای ساخت و اجرای آزمایشگاه رفرنس بیماری‌های شتر، اعتباری بالغ بر 100 میلیون تومان در سال 95 و 96 اختصاص داده می‌شود.

حمید کهرام افزود: همچنین 100میلیون تومان برای امر توسعه تحقیقات در مورد شتر در اختیار بخش‌های تحقیقاتی، موسسات و دانشگاه‌هایی که مرتبط با شتر فعالیت می‌کنند اختصاص داده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.