مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار خبر داد: کارگران بیکار شده پلاسکو در اولویت معرفی برای اشتغال قرار می گیرند.

کارگران پلاسکو در اولویت معرفی برای اشتغال

به گزارش قدس آنلاین به نقل از وزارت تعاون، کار، کریم یاوری گفت: کارگران بیکار شده پلاسکو در اولویت معرفی برای  اشتغال قرار می گیرند و مقرری بیمه بیکاری کارگران بیمه شده ساختمان پلاسکو با معرفی واحدهای تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می شود. 

این مقام مسئول در وزارت کار اظهار کرد: حسب دستور شخص وزیر ، کارگران مشمول قانون کار و تامین اجتماعی که در ساختمان پلاسکو شاغل بودند در سریع ترین زمان ممکن تحت پوشش و حمایت «مقرری بیمه بیکاری» قرار می گیرند.

وی تاکید کرد: در صورتی که سابقه کارگران بیمه شده ساختمان پلاسکو حتی از ۶ ماه هم کمتر باشد مطابق به کارگران دارای ۶ ماه سابقه، از مزایای دریافت مقرری بیمه بیکاری استفاده خواهند کرد.

یاوری افزود: واحد های تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، خارج از نوبت و حتی در غیر وقت اداری آماده پاسخگویی به کارگران ساختمان پلاسکو هستند.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری از کارفرمایان و کارآفرینان خواست ضمن بیمه کردن نیروی کاری خود،  حق بیمه بیکاری کارگران را که مبلغ آن ۳ درصد مبالغ پرداختی به آنهاست ، برای استفاده  در ایامی که کارگر بدون میل و اراده از کار بیکار می شوند، پرداخت کنند.

وی همچنین گفت: بیمه شدگانی که به علت بروز حوادث غیرمترقبه مثل زلزله، جنگ و آتش سوزی و ... بیکار می شوند با معرفی واحد های تعاون، کار و رفاه اجتماعی از «مقرری بیمه بیکاری» استفاده می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.