۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵
کد خبر: 495134

در حالی که ارزش دلار کاهش داشته و پس از برگزاری مراسم تحلیف دونالد ترامپ میزان سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا از بالاترین رقم های خود پایین تر آمده است، قیمت طلا دیروز افزایش یافت.

عوام‌فریبی ترامپ برای گران شدن طلا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رویترز، ترامپ در سخنرانی مراسم تحلیف خود وعده داد که به دغدغه های اجتمالی و اقتصادی مردم آمریکا را پایان دهد. این اظهارات موجب نگرانی سرمایه گذاران از اتخاذ سیاست های حمایت گرایانه در زمینه تجاری شده است.


جیمز استیل، تحلیلگر بازار طلا در موسسه ای اچ بی سی گفت: «من فکر می کنم بخشی از اثر مضمون عوامگرایانه سخنان ترامپ این است که قیمت طلا تقویت می شود.»


بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 0.45 دلار افزایش به 1210 دلار و 32 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز 0.3 درصد افزایش یافت و به 1204 دلار و 90 سنت رسید.


شاخص دلار آمریکا در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی، 0.4 درصد کاهش یافت. کاهش ارزش دلار موجب ارزان تر شدن قیمت طلا برای دارندگان سایر ارزهای غیر دلاری می شود و این تاثیری مثبت بر میزان تقاضا خواهد داشت.


پاتریک هارکر، رئیس فدرال رزرو شعبه فیلادلفیا، روز جمعه گفت، وی انتظار دارد در صورت بهبود بیشتر وضعیت بازار کار و نزدیک شدن نرخ تورم به هدف گذاری 2 درصدی فدرال رزرو، در سال 2017 میلادی 3 نوبت افزایش نرخ بهره صورت بگیرد.


قیمت طلا به شدت نسبت به هرگونه افزایش نرخ بهره در آمریکا حساس است، زیرا چنین اقدامی موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار فلز زرد و افزایش ارزش دلار می شود که هر دوی اینها به سود قیمت طلاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.