بیرجند- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گفت: معوقات خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان استان مربوط به دو سال گذشته پرداخت می شود.

معوقات خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان خراسان جنوبی پرداخت می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین حسین معصومی شامگاه شنبه در حاشیه همایش فصلی معاونان ستادی و مدیران بنیاد شهید خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه های دهه فجر اظهار داشت: در دهه فجر و همزمان با سراسر کشور مزار شهدای خراسان جنوبی غبار روبی می‌شود.

وی افزود: همزمان با دهه فجر فاز نخست مسقف‌کردن قطعه یک گلزار شهداء بیرجند با حضور سردار انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران افتتاح می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گفت: همزمان با دهه فجر مجتمع فرهنگی حضرت زینب (س) متعلق به هیات آزادگان افتتاح می‌شود.

معصومی از افتتاح و رونمایی از تصاویر شهداء در بلوار پیامبراعظم، خاتم الانبیاء در دهه فجر خبر داد و افزود: بوستان پدران آسمانی، پدران اهل سنت در گزیک افتتاح می‌شود.

وی اظهار داشت: در زمینه درمانی به جزء نیروهای مسلح که توسط یگان های خود خدمات می‌شود، مابقی جانبازان و افراد تحت تکلف بنیاد شهید که بیمه تکمیلی و کارت دارند، درمان آنها رایگان است.

وی بیان داشت: آمار شهدا خراسان جنوبی نسبت به پرونده‌هایی که از شهداء در استان در دست است هزار و ۸۱۶ شهید با احتساب شهدای منا است و در زمینه گلزار شهداء تا تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، هیچ پروژه جدیدی را آغاز نکرده ایم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گفت: تلاش می‌شود گلزارهای شهداء تا پایان تیرماه ۹۶ به اتمام برسد و در زمینه نصب تمثال شهدا، تمامی تصاویر شهدای بیرجند بر روی تابلوها نصب شده است.

معصومی افزود: معوقات خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران در خراسان جنوبی در سال ۹۱ کاملا پرداخت شده، سال ۹۴ هم پرداخت شده اما سال‌های ۹۲ و ۹۳ باقی مانده که مجلس در این راستا مصوب کرده که تا دو سال آینده معوقات این سالها پرداخت شود وما هم در این تلاش هستیم تا زودتر این معوقات پرداخت شود.

وی بیان داشت: بحث اشتغال در بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی یکی از مشکلات ما است و تمامی افرادی که واجب اشتغال هستند، در بانک اطلاعاتی ما ثبت نام کرده که در صورت قبولی در آزمون‌های سازمان سنجش سهمیه آنها باقی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.