۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۰
کد خبر: 495159

یک گروه نظارت بر اجرای قانون اساسی امریکا از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور به علت قرارداد اجارۀ هتل خود در واشنگتن دی سی رسماً به دولت فدرال شکایت کرده است.

ترامپ قانون اساسی امریکا را نقض کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پرس تی وی، هتل بین‌المللی ترامپ در واشنگتن دی سی در محل املاک فدرال (یک ادارۀ پست) قرار دارد و طبق توافق سال 2003 با ادارۀ خدمات عمومی، این محل به مدت 60 سال اجاره داده‌شده است. 
 
رئیس‌جمهور امریکا مالک سه‌چهارم این این قرارداد اجاره است با این حال بر اساس اسناد رسمی مقامات رسمی که از طریق انتخابات روی کار می‌آیند حق اجاره یا بهره برداری از منافع آنرا ندارند. 
 
گروه موسوم به «شهروندان در خدمت مسئولیت و اخلاق در واشنگتن»جمعه (1 بهمن) با شکایت به ادارۀ خدمات عمومی از این دستگاه فدرال خواست به این قرارداد پایان دهد. 
 
این گروه از ادارۀ خدمات عمومی خواست اعلام کند ترامپ به‌محض ادای سوگند به‌عنوان رئیس‌جمهور امریکا این اجاره‌نامۀ 180 میلیون دلاری را نقض کرده است. 
 
بر اساس اعلام این گروه ترامپ از زمان آغاز دورۀ ریاست‌جمهوری هم مستأجر این هتل است و هم مالک آن که برخلاف قوانین است. 
 
این اجاره‌نامه می‌تواند به نقض یک بند دیگر از قانون اساسی امریکا توسط ترامپ منجر شد که تلاش می‌کند مانع نفوذ خارجی در سیاست‌های امریکا شود. 
 
کرو همچنین هشدار داد دیپلمات‌های خارجی ممکن است برای چاپلوسی در هتل بین‌المللی ترامپ اتاق رزرو کنند یا با فرزندان وی که اکنون مسئول فعالیت‌های تجاری وی هستند ارتباطا داشته باشند. 
 
نمایندگان دموکرات کنگرۀ امریکا این موضوع را پیش از مراسم تحلیف ترامپ در اول بهمن مطرح کردند و از ادارۀ خدمات اداری خواستند طرح خود را در رابطه با این هتل ارائه کند. 
 
به نظر نمی‌رسد ترامپ مایل باشد از این دارایی فدرال دست بردارد. مشاوران وی می‌گویند این بند از اجاره‌نامۀ یادشده افرادی را که در زمان اجرای آن انتخاب می‌شوند، دربرنمی‌گیرد بلکه هدف از آن مقام‌هایی است که در زمان مذاکره دربارۀ آن سمتی در اختیار دارند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.