۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۴:۲۸
کد خبر: 495182

معاون حمل و نقل شهرداری تهران با بیان اینکه هر موتورسیکلت روزانه ۱۰ برابر یک خودروی یورو ۲ آلایندگی دارد، گفت: به همین علت اخذ طرح ترافیک از موتورسیکلت ها می تواند اقدامی مهم در ساماندهی آنها باشد و مهم نیست که این طرح چقدر موفق است.

جزئیات " طرح ترافیک موتورسیکلت ها"

به گزارش قدس آنلاین، مازیار حسینی در گفت و گو با خبرنگار  پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»،  با بیان اینکه موضوع اخذ طرح ترافیک از موتورسیکلت ها در شورای شهر تهران مطرح شد و ماهم پذیرفتیم، افزود: اگر به عنوان مثال این طرح ۱۰۰ درصد هم عدم موفقیت داشته باشد اما از آنجا که باید بالاخره از یک جایی برای قانونمند کردن موتورسیکلت ها شروع کرد این اقدام می تواند آغاز خوبی باشد.

وی افزود: ممکن است در سال اول اجرای طرح مذکور ما به اهداف مشخص شده خود نرسیم اما آنچه مشخص است این است که در حال حاضر آلودگی که یک موتورسیکلت به ویژه موتورسیکلت کار که بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلومتر در روز پیمایش دارد و ۱۰ برابر متوسط خودروها مسیر طی می کند، میزان آلودگی اش بین ۵ تا ۸ برابر یک خودروی یورو دو باشد.

به گفته معاون شهردار تهران به جز آلودگی که موتورسیکلت ها ایجاد می کنند، آمار تصادفات آنها نیز بسیار بالاست یعنی بالای ۸۰ درصد از تصادفات در سطح شهرها به موتورها مربوط است.

حسینی تاکید می کند که گرچه شهرداری ملاحظات اجتماعی مقابله با موتورسیکلت ها را می داند اما در درجه اول سلامت فردی را می خواهد که در حال ارتزاق به وسیله این موتورهاست. به همین دلیل است که باید از یک جایی ساماندهی موتورسیکلت هایی را آغاز کنیم که چندین سال است مورد توجه نبوده است.

معاون شهردار تهران بر این باور است که اخذ طرح ترافیک برای موتورسیکلت ها فرصت بسیار مناسبی برای ساماندهی آنهاست اما اصلا قرار نیست که بگوییم این طرح تا چه اندازه موفق خواهد بود.

گفتنی است، پیشتر شاکری،  رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران از اجبار موتورسواران به اخذ آرم ترافیک برای ورود به محدوده طرح ترافیک خبر داده و اعلام کرده است که در لایحه تعرفه‌های طرح ترافیک سال ۹۶، پیشنهادی مبنی بر آرم طرح ترافیک موتور سیکلت‌ها مطرح شده بود و در کمیسیون عمران شورا نیز تصویب شد.

منبع: شهر فردا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.