عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه هنوز هیچ آمار دقیقی در خصوص ساختمان های مشابه پلاسکو در پایتخت وجود ندارد، گفت: با این وجود می دانیم که درصد قابل توجهی از این ساختمان ها در منطقه ۱۲ واقع هستند.

منطقه ۱۲ مامن پلاسکوها / مالکان نهادی از ایمن سازی سرباز می زنند

به گزارش قدس آنلاین، محمد مهدی تندگویان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»،  با بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه هیچ آمار دقیقی در خصوص تعداد ساختمان های نا ایمن در تهران در دست نیست بنابراین قرار است طی بررسی هایی تا پایان هفته جاری این آمار به ما ارائه شود.

وی تاکید کرد: با این وجود می دانیم که درصد قابل توجهی از این ساختمان ها در منطقه ۱۲ تهران واقع هستند که به تعداد بسیاری از آنها اخطار آتش نشانی داده شده است.

به گفته این عضو شورای چهارم مشکل اینجاست که ضمانت اجرایی برای قوانینی که مدیریت شهری مصوب می کند وجود ندارد. چراکه بارها به سازه هایی همچون پلاسکو، علاءالدین و حتی مجتمع تجاری فردوسی تذکر داده شده است اما مالکان به راحتی رای را به تعویق می اندازند و این خود سبب شده تا بسیاری از سازه های کنونی ما در وضعیت ناایمن باشند.

وی یادآور شد: متاسفانه نهادهایی که باید به عنوان ضابط قضایی در این قضیه به مدیریت شهری کمک کنند پای کار نیستند و این خود سبب شده تا قانون را مصوب کنیم اما یا اجرا نشود یا اجرای آن چندین سال به تعویق بیفتد.

تندگویان مشکل دیگری که ساختمان های همانند پلاسکو دارند را مالکیت آنها دانست و گفت: متاسفانه چیزی که در این ساختمان ها باب بوده واگذاری سرقفلی به کسبه است. همین موضوع باعث شده تا این افراد مالک واقعی نباشند و اجازه دخالت و ایمن سازی به آنها داده نشود. مالک اصلی هم که یا قدیمی است یا نهادی، از این کار امتناع می کند. به همین علت شاهد فروریختن و از بین رفتن پلاسکو بودیم. البته مشابه این قضیه در ساختمان هایی مثل علاء الدین هم وجود دارد.

منبع: شهر فردا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.