داروی گیاهی «ملیتروپیک» که برای نخستین بار در دنیا توسط محققان پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی تولید شده است، پنجم بهمن ماه جاری و با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس جهاد دانشگاهی و جمعی از پژوهشگران معرفی و رونمایی می‌شود.

داروی تولیدی محققان جهاد دانشگاهی برای درمان آلزایمر رونمایی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی داروی گیاهی «ملیتروپیک» که برای نخستین بار در دنیا توسط محققان پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی تولید شده است، پنجم بهمن ماه جاری و با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس جهاد دانشگاهی و جمعی از پژوهشگران معرفی و رونمایی می‌شود.
بنا بر این گزارش، محققان جهاد دانشگاهی با بهره‌گیری از دانش بومی ایران در درمان مشکلات مغزی و نیز با بررسی مطالعات روز دنیا در این زمینه توانستند این دارو را تولید کرده و پس از آزمایش اثربخشی آن، طی روزهای آینده معرفی نمایند.
طبق این گزارش، اعضای تیم تحقیق جهت تکمیل فرایند ارایه محصول به انجام مطالعه بالینی گسترده‌ای پرداختند، در این مطالعه که بر ۴۲ بیمار مبتلا به آلزایمر خفیف تا متوسط در سنین بین ۸۰-۶۵ سال انجام شد به این افراد عصاره گیاه بادرنجبویه تجویز و به دسته‌ای دیگر دارونما داده شد. پس از اتمام مطالعه شاخص‌های فراموشی، فعالیت‌های شناختی و عوارض جانبی مورد پایش قرار گرفتند و پس از چهارماه انجام مطالعه نتیجه به شکل قابل توجه و معناداری بیان می‌کرد در افرادی که از عصاره بادرنجبویه استفاده کرده‌اند نسبت به افرادی که دارونما مصرف نموده‌اند میزان آلزایمر خفیف تا متوسط به خوبی کنترل شده است و همچنین عارضه اضطراب و تحریک‌پذیری به شکل محسوسی نسبت به دسته دوم که دارونما مصرف نموده‌اند، کاهش داشته است.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.