ئیس سازمان انرژی اتمی در مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌سی» کانادا تأکید کرد که ایران آماده است تا در صورت لزوم برنامه هسته‌ای خود را به حالت عادی بازگرداند.

نمی‌خواهیم شاهد بر هم خوردن برجام باشیم، اما برای آن روز آماده‌ایم

به گزارش قدس آنلاین، «علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی در مصاحبه‌ای که روز شنبه منتشر شد، بر آمادگی ایران برای بازگرداندن فعالیت‌های هسته‌ای به وضعیت پیش از توافق، تأکید کرد.

آقای صالحی که با شبکه «سی‌بی‌سی» کانال صحبت می‌کرد، گفت اشاره «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور جدید آمریکا به ایران در سخنرانی مراسم تحلیف، مسئله «مثبتی» است.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: «من مراسم تحلیف را با دقت بسیار تماشا کردم و به آنچه ترامپ گفت گوش دادم. او هیچ صحبتی در مورد ایران نکرد و این مثبت است.»

وی افزود: «من در موقعیتی نیستم که بخواهم گمانه‌زنی کنم، من فقط صبر خواهیم کرد و خواهیم دید، چراکه با گذشت زمان ما صداهای مختلفی شنیده‌ایم.»

آقای صالحی ادامه داد: «بنابراین، صبر می‌کنیم تا ببینیم چه می‌شود. ایران کشور صبوری است. ما عجولانه عمل نمی‌کنیم.»

با این حال وی از سند خط مشی دولت ترامپ که دیروز در سایت کاخ سفید منتشر و در آن بر مقابله با موشک‌های ایران تأکید شد، انتقاد کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: «ایالات متحده ۱۰۰۰۰ مایل (۱۶۰۰۰ کیلومتر) با ایران فاصله دارد و ما هرگز به دنبال ساخت موشک‌هایی با چنین بردی نبوده‌ایم.»

وی اشاره به توان موشکی ایران در سند منتشره از سوی دولت جدید آمریکا را اقدامی «سیاسی» توصیف کرد و گفت این اقدام «با هیچ منطقی» نمی‌خواند.

خبرنگار سی‌بی‌سی در ادامه از وی در مورد واکنش ایران به احتمال بر هم زدن توافق هسته‌ای از سوی ترامپ سوال کرد.

آقای صالحی با بیان اینکه ایران «به تناسب» اقدام خواهد کرد، گفت: «ما قبلا هم (در سال ۲۰۰۵) یک بار این کار را کرده‌ایم... آن توافق نتیجه نداد و ایران توانست با سرعت به فعالیت‌های هسته‌ای خود بازگردد.»

وی افزود: «ما بسیار به سادگی می‌توانیم به سرعت به عقب بازگردیم... نه فقط به جایی که قبلا بوده‌ایم، بلکه از نظر فنی به جایگاهی به مراتب بالاتر.»

معاون رئیس‌جمهور ایران ادامه داد: «نمی‌خواهم شاهد چنین روزی باشم. قطعا نمی‌خواهم چنین تصمیمی بگیرم، اما ما آماده‌ایم.»

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.