مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده بر ضرورت ترویج فرهنگ کارآفرینی برای بانوان به صورت جدی تأکید کرد.

ترویج فرهنگ کارآفرینی برای بانوان بصورت جدی پیگیری شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، فهیمه فرهمندپور امروز در همایش تبیین نقش زنان در اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: زنان برای به دست گرفتن نقش‌های اقتصادی باید تلاش کنند که از نقش سنتی فاصله بگیرند و فعالیت اقتصادی چشمگیر داشته باشند.

وی با بیان اینکه امروز فرهنگ مصرف‌گرایی در بین جامعه و به‌ویژه در زنان افزایش‌یافته است، خاطرنشان کرد: شیوع فرهنگ مصرف‌گرایی در بین زنان روستایی نیز دیده می‌شود و لذا ضرورت دارد در این زمینه و برای تغییر فرهنگ مصرف‌گرایی زنان پیشرو باشند و تلاش کنند در فعالیت‌های اقتصادی نقش چشمگیر خود را نشان دهند.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با اشاره به برخی فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره فعالیت اجتماعی زنان افزود: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری حضور و نقش مؤثر زنان در فعالیت اجتماعی ضروری است چرا که حضور فعال زنان در اجتماع و فعالیت‌های اجتماعی زنان می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر باشد.

فرهمندپور بر ضرورت ترویج فرهنگ کارآفرینی در بین بانوان تأکید کرد و افزود: زنان باید در راستای ترویج کارآفرینی باید تلاش کنند خلاق باشند و ایده‌های نو ارائه دهند.

وی بر ضرورت و همکاری دستگاه‌های اجرایی برای اجرای طرح‌ها به‌ویژه در بخش بانوان تأکید کرد و افزود: کمبود اعتبارات یکی از مشکلات موجود در این بخش است که برای اجرایی کردن طرح‌های بخش بانوان مشارکت و همکاری بین دستگاهی می‌توان مؤثر باشد.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده استان سمنان را یکی از استان‌های مطالبه گر در امور بانوان دانست و گفت: استاندار سمنان زمینه ایجاد مراکز درآمدی برای بانوان استان را در استان فراهم کند.

فرهمندپور با بیان اینکه رفع مشکلات حوزه زنان نیازمند تغییرات اساسی است افزود: در این زمینه آموزش و توانمندسازی مردان می‌تواند مؤثر واقع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.