امروز همزمان با برگزاری نشست سران احزاب راست افراطی اروپا در شهر کوبلنتس آلمان اعتراضات گسترده‌ای علیه این احزاب و رویکردهای افراط‌گرایانه آنها شکل گرفت.

برگزاری اعتراضات گسترده ضد افراط‌گرایی در شهر کوبلنتس آلمان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از هفته‌نامه "اشپیگل"، امروز در شهر کوبلنتس آلمان و همزمان  با اولین روز کاری "دونالد ترامپ" به‌عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا رهبران احزاب راست افراطی اروپا که از این انتخاب در آمریکا بسیار خرسندند دیداری را با هم داشته نشستی را برگزار کردند.

همزمان با این نشست ائتلاف گسترده‌ای از اتحادیه‌ها، احزاب، کلیساها و انجمن‌ها برای برگزاری اعتراضات علیه راست پوپولیستی فراخوان زدند و اعتراضاتی در این شهر آلمان برگزار شد.

سخنران اصلی این تجمع که نخست وزیر ایالت راینلاند ــ فالتز آلمان بود تأکید کرد: این تجمع اعتراضی برای آزادی، اتحاد در سرزمین ما، صداقت و باز بودن در برابر دنیا و مدارا است.

وی در این تجمع اعتراضی ابراز کرد: اینها معترضانی از میان جامعه هستند. وقتی احزاب راست پوپولیستی می‌گویند آنها ملت هستند این طور نیست آنها از ملت سوء استفاده می‌کنند.

بر اساس اطلاعات پلیس حدود 3 هزار نفر در این تجمع اعتراضی شرکت کردند. نیروهای پلیس در محل برگزاری اعتراضات حضور داشتند.

این اعتراضات به‌صورت صلح‌آمیز برگزار شد و حدود 40 تن از معترضان نیز تحصن و تلاش کردند راه‌های منتهی به برگزاری اجلاس رهبران راست افراطی در اروپا را مسدود کنند.

معترضان پلاکاردهایی در دست داشتند که به‌صورت خلاقانه روی آن علیه رئیس حزب افراطی جایگزینی برای آلمان اعتراض کرده بودند.

هدف این تجمع گسترده، اعتراض به برگزاری کنگره فراکسیون پارلمان اروپا موسوم به "اروپای ملت‌ها و آزادی" بود که کنار رئیس حزب افراطی جایگزینی برای آلمان، رئیس حزب افراطی جبهه ملی فرانسه و حزب راست افراطی هلند هم در آن حضور داشتند. هدف اعلام شده این فراکسیون پایان اتحادیه اروپا است.

"مارین لوپن"، رئیس حزب جبهه ملی فرانسه  در این کنگره اعلام کرد که 2017 سال بیداری ملت‌های اروپا است.

وی تأکید کرد که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می‌تواند نمونه‌ای برای دیگر کشورهای اروپایی باشد؛ 2016 سالی بود که انگلیسی‌ها بیدار شدند و 2017 سالی است که مردم قاره اروپا بیدار می‌شوند.

"گیرت ویلدرز"، رهبر حزب آزادی و سیاستمدار اسلام‌ستیز هلندی نیز در جریان نشست امروز در کوبلنتس آلمان از روی کار آمدن ترامپ به‌عنوان رئیس جمهور آمریکا استقبال کرده و به وی تبریک گفته تأکید کرد که اما در اروپا نیز زمان تغییر فرا رسیده است.

وی افزود: ما دوباره کشورهای خود را تسخیر می‌کنیم، 2017 سال مردم است. ما رها خواهیم شد.

احزاب راست افراطی احزابی ضد اروپایی و اغلب اسلام‌ستیز و بیگانه‌ستیز در اتحادیه اروپا هستند که به‌گفته بسیاری تحلیلگران با روی کار آمدن ترامپ در آمریکا جان تاز‌ه‌ای گرفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.