عضو تیم ملی دوچرخه سواری ایران که به اردوی این تیم دعوت شده بود در اقدامی عجیب حاضر به حضور در اردو نشد تا رهنیت خداحافظی او شکل بگیرد.

خودم را تحمیل نمی کنم/ به خاطر مالیات 60 میلیونی قید قهرمانی آسیا را زدم/ سجادی 5 دقیقه هم برای ما وقت نگذاشت

به گزارش قدس آنلاین، بعد از کلی انتقادی که از رییس فدراسیون در آستانه انتخاباتش داشت، باز به اردوی تیم ملی دعوت شد اما به عسلویه نرفت و با این غیبت قید حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا را زد.

با این رفتار این ذهنیت پیش می‌آید که می خواهد برای همیشه دوچرخه سواری را کنار بگذارد اما وقتی سر صحبت باز می‌شود، می‌گوید که مشکل مالیاتی مانعش شده و با وجود همه نقدهایی که داشته و دارد، اما مهدی سهرابی فعلا برنامه ای برای پایان دادن به دوران قهرمانی‌اش ندارد. به بهانه نرفتن به اردوی تیم ملی و حال و هوایی که فدراسیون بعد از مجمع انتخاباتی دارد، دقایقی با این رکابزن با تجربه همکلام می‌شویم.

 * خب به اردو دعوت شده‌ای اما نرفته‌ای. آنهم بعد از کلی سر و صدایی که قبل از انتخابات، شما و تعدادی دیگر از اهالی این رشته علیه رییس فدراسیون داشتید.
اول این نکته را بگویم که ما با رییس فدراسیون مشکلی نداشتیم.  ما به حضور برخی افراد کنار ایشان نقد داشتیم. همیشه برای من سوال بوده و هست که چرا فردی در فدراسیون باید کلی پست داشته باشد و برای همه چیز تصمیم بگیرد. از سرمربیگری تیم ملی مردان گرفته تا مدیریت تیم بانوان. هنوز هم به این موضوع نقد دارم.

* با این حال نباید انتظار می داشتی که به اردو دعوت شوی.
اینکه چه کسی دعوت شود یا نشود، نظر فدراسیون و کادر فنی است. اما به هر حال مرا دعوت کرد که بابت این دعوت تشکر کردم.

اما نرفتی. نرفتنت در پی انتقادهایت بود؟
به هیچ وجه. من زمانی که لازم بود، حرف را زدم ودلیلی ندارد این مسئله ادامه پیدا کند. اردوی تیم ملی زمانی تشکیل شده که من مشکل شخصی دارم. در اصل برای زمینی که در زنجان دارم، به مشکل مالیاتی خورده‌ام و به همین خاطر در نامه ای به فدراسیون اعلام کردم که نمی‌توانم در اردو باشم. نه قهری بوده، نه دلخوری. موضوع 60 میلیون تومان پول بوده که باید می‌ماندم و حلش می‌کردم.

با این وضعیت رقابت های قهرمانی آسیا که اسفندماه در بحرین برگزار می‌شود را از دست دادی.
فدراسیون اعلام کرده بود که هر کسی در اردوی عسلویه نباشد، نمی تواند به رقابت‌های قهرمانی آسیا برود. با این شرایط من دیگر فرصتی برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا ندارم. فعلا خودم تمرین می‌کنم تا ببینم چه می‌شود.

پس قصد خداحافظی نداری.
نه. چرا باید خداحافظی کنم؟ البته چیزی در دوچرخه سواری نمانده که به آن نرسیده باشم. اما می خواهم تا زمانیکه بدنم جواب می‌دهد، ادامه بدهم. اگر برای حضور در المپیک ریو مدعی بودم، به این خاطر بود که بدنم خیلی خوب بود و جواب یک مسابقه سنگین مثل المپیک را می داد. اما الان المپیک و اتفاق‌هایش را فراموش کرده‌ام و نمی‌خواهم به این موضوع فکر کنم. اما شرایط بدنی ام همان است و با اینکه به اردوی تیم ملی نرفتم، اما هر روز تمرین مرتب را دارم تا بدنم آماده باشد. آدمی هم نیستم که اگر بدانم شرایط بدنی خوبی ندارم، اصرار به ماندن داشته باشم. خودم را تحمیل نمی‌کنم و تا هر وقتی که خوب باشم، مدعی حضور در تیم ملی می مانم. روزی هم که احساس کنم دیگر نمی‌توانم ورزش حرفه ای انجام دهم، می‌روم دنبال زندگی ام.

گویا برای لیگ هم هنوز با باشگاهی به توافق نرسیده‌ای.
بیشتر تیم ها نفرات‌شان را بستند اما نه تیمم با من صحبتی کرد نه من با مسوولان پتروشیمی، تماس داشتم. به یک نوعی، کاری به کار هم نداشتیم.

بی تیم ماندن یعنی اینکه مهدی سهرابی دیگر خواهان ندارد؟
نه. من سال قبل روزهای خوبی در تیم باشگاهی‌ام داشتم اما خواستم شرایطم قدری تغییر کند. به همین خاطر فعلا بازیکن آزاد هستم. وقتی بازیکن آزاد باشم، هر زمانی از لیگ می‌توانم به یک تیم ملحق شوم.

پس می خواستی مدتی استراحت کنی.
نه به این شکل. به هر حال من هم شرایط خودم را دارم.

به تیم ملی برگردیم. رکابزنان به اردوی عسلویه رفته و انجا تمرین می‌کنند. با توجه به شرایط آلودگی هوای این منطقه، فکر می‌کنی فدراسیون برنامه مناسبی داشته؟
رکابزنان استقامت چاره‌ای ندارند جز اینکه در این منطقه باشند. چراکه تنوع جاده ای دارد و در زمستان چاره ای نیست جز اینکه در عسلویه تمرین کنیم. جایی مثل کیش از نظر شرایط آب و هوایی خوب است اما 40 کیلومتر جاده دارد که کفی است و اصلا به درد تمرین استقامت نمی‌خورد. فدراسیون چاره ای نداشته و مجبور شده که در عسلویه اردو بگذارد.

دوچرخه سواری همیشه برای جای تمرین مشکل داشته. بیشتر هم این مشکل در پیست دیده شده.
برایم جالب است که هیچ اتفاقی نمی افتد. در این چند سالی که من در دوچرخه سواری هستم، میلیاردها میلیارد برای ساخت پیست هزینه شده اما هنوز یک پیست استاندارد نداریم. برای مشکل جاده که نمی‌توانیم کاری کنیم اما حداقل برای پیست که می توانیم کاری کنیم که یک پیست داشته باشیم تا مجبور نشویم کلی خرج کنیم و برای تمرین به کشورهای دیگر برویم. زمانی که وزیر ورزش استاندار زنجان بود، نشان داد که به دوچرخه سواری توجه دارد. من امیدوارم این نگاه به وزارت ورزش رفته باشد و بالاخره ما شاهد اقدامی برای ساخت یک پیست چوبی استاندارد باشیم.ما مدتی قبل اقدام کردیم که با معاون وزیر ورزش یعنی دکتر سجادی جلسه بگذاریم و درباره مشکلاتمان حرف بزنیم. اما جالب بود که بعد از کلی درخواست، دکتر سجادی حاضر نشد با ما جلسه ای داشته باشد. حالا اینکه حرف ما درست یا غلط باشد، مهم نیست. ایشان می توانستند به ما بگویند که نظراتتان اشتباه هست اما حداقل برای ما که چندین مدال آسیایی داریم، ارزش قائل می شدند نه اینکه حتی 5 دقیقه برای ما وقت نگذارند. امیدوارم حالا با تغییراتی که در وزارت ورزش اتفاق افتاده، آقای سلطانی فر، بیشتر به دوچرخه سواری توجه کنند.

شاید فکر کرده اند که می خواهید درباره انتخابات صحبت کنید.
اینکه درباره چه چیزی می خواستیم حرف بزنیم، مهم نیست.گفتم که ایشان می‌توانستند حرف ما را رد کنند. چیزی که برای ما ناراحت کننده بود اینکه ، معاون وزیر برای قهرمانان یک رشته وقت نداشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.