حاشیه‌های دو روز نخست جشنواره تئاتر فجر حول و هوش ادای احترام به شهدای آتش‌نشان سانحه پلاسکو، شمع و یادبود برای آنها تا نذر و نیاز مردم در اطراف تماشاخانه‌های تئاتر با حضور هنرمندان گشت.

شب‌های روشن فجر امسال با ادای احترام هنرمندان به مقام شهدای آتش‌نشان

به گزارش «قدس آنلاین»،  سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر متأسفانه با اتفاق افتادن سانحه پلاسکو و شهادت جمعی از آتشنشانان غیور کشور همراه شد.

حاشیه‌های این روزهای جشنواره نیز حول و هوش نذر و نیاز مردم برای زنده ماندن آتشنشانان در اطراف تماشاخانه‌های بزرگ شهر مثل تئاتر شهر، ایرانشهر و سایر مکان‌ها گشت.

اهالی تئاتر کشور شب گذشته در محوطه تئاتر شهر با روشن کردن شمع ادای احترام به مقام شهدای آتشنشان کردند. در سایر سالن‌های نمایش از جمله ایرانشهر نیز چنین عکس و شمع هایی دیده می‌شود.

با وجود اینکه بنرهای تصاویر هنرمندان این روزها در سطح شهر تهران رخ می‌نماید اما آنچه دل مردم را بیشتر به درد آورده حادثه‌ای است که در این ایام رخ داده و البته هنرمندان نیز همدردی خود را ابراز کرده‌اند. تنی چند از کارگردان‌های نمایش‌ها از جمله مسعود رایگان و ... یک دقیقه سکوت در ابتدای اجرای خود اعلام کردند و درباره این فاجعه دلخراش صحبت کردند.

برخی از نمایش‌های موزیکال خیابانی مثل مونگ بهیتی به کارگردانی غنچه شکوهیان و محسن اردشیر در بخشی از اجراها لغو و در مکان‌هایی مثل تئاتر شهر نیز با حذف بخش موزیکال به اجرا در آمد.

در تمام سالن‌های نمایش مثل ایرانشهر تصاویری از آتشنشان‌ها با شمع و عکس یادبود و گل وجود دارد. در پایان اجرای نمایش «تئاتر سعدی تابستان ۳۲» حسین کیانی نویسنده و کارگردان این نمایش، از تماشاگران خواست تا آتش نشانان جان باخته را تشویق کنند.

بیشتر کارهای فجر امسال در زمان مقرر خود برگزار شدند به استنثای چند کار مثل «حادثه در ویشی» با تأخیری حدود ده دقیقه‌ای برپا شد.

بهنام کاوه در زمان اجرای کار خیابانی خود از مردم خواست که برای همدردی با بازماندگان پلاسکو دور حوض خانه هنرمندان با گچ هر چیزی که می‌خواهند بنویسند یا نقاشی کنند.

همچنین کتاب جشنواره بین المللی تئاتر فجر نیز بالاخره منتشر شد. این کتاب  به معرفی کامل بخش‌های مختلف جشنواره پرداخته است.



انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.