کرمان- فرماندار جیرفت گفت: با توجه به بارش باران و تگرگ در استان کرمان و احتمال طغیان رودخانه ها دامداران از بردن دام های خود در حاشیه رودخانه ها خودداری کند.

احتمال آبگرفتگی معابر جیرفت و طغیان رودخانه ها وجود دارد

به گزارش قدس آنلاین، فرماندار جیرفت از احتمال طغیان رودخانه های اطراف این شهرستان خبر داد و از دامداران خواست در صورت ادامه بارش ها، دام های خود را به سمت حاشیه پایین دست سه رودخانه شور، هلیل و ملنتی هدایت نکنند.

وی با بیان اینکه بارش باران در جیرفت موجب خوشحالی مردم به ویژه کشاورزان منطقه شده، ادامه داد: در پی بارش ها شاهد آبگرفتگی معابر عمومی و طغیان رودخانه ها هستیم.

احمد امینی با ابراز امیدواری از ادامه بارش ها در این شهرستان افزود: با بارش تگرگ، کارشناسان پیگیر برآورد خسارت در منطقه هستند که متعاقبا اعلام می شود.

وی از گردشگرانی که به منطقه دلفارد سفر می کنند خواست با توجه به وجود آبشار در نزدیکی روخانه گلم دلفارد از تردد در این مسیر خودداری کنند.

 گفتنی است ستاد مدیریت بحران استانداری کرمان نیز نسبت به تقویت جریان های جنوبی و بارش در جنوب استان هشدار داده و اعلام کرده این بارش ها اکثر مناطق استان را دربرخواهد گرفت.  

بارش باران و برق نیز تا اواسط هفته به طور متناوب در استان ادامه خواهد داشت و اوج شدت بارش ها از امروز در جنوب غرب استان خواهد بود. به همین دلیل احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه دور از انتظار نیست.

همچنین بارش برف در بخش های مختلف استان باعث لغزندگی و کاهش دید افقی در جاده های کوهستانی خواهد شد.

طبق گزارش سازمان هواشناسی کرمان نیز جو ناپایدار تا روز سه شنبه بر آسمان این استان مسلط خواهد بود و از چهارشبنه هوا کمی تا قسمتی آفتابی شده و دما افزایش خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.