بجنورد- فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی خواستار پیگیری سهمیه دانش آموزی از راهیان نور دریایی توسط آموزش و پرورش استان شد.

راهیان نور دانش آموزی به مناطق دریایی اعزام می شوند

به گزارش قدس آنلاین، سردار مرتضوی صبح یک شنبه در جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی راهیان نور استان گفت: با توجه به اینکه انعقاد قرارداد راه آهن مشهد تا بندرعباس  از طریق مشهد و جاجرم انجام شده پیگیری جهت سهمیه اعزام راهیان نور دریایی باید صورت گیرد.

وی اظهار داشت: دانش آموزان از نزدیک جزایر را ببینند و با اتفاقاتی که که در دوران دفاع مقدس در خلیج فارس افتاده آشنا شوند که تحقق این امر نیاز به برنامه ریزی خاصی دارد و این موضوع باید در دستور کار قرار گیرد .

وی به انسجام بیشتراردوهای راهیان نور تاکید کرد و افزود: ۵۰ درصد اعزام ها در سال جاری کنسل شده که آمار خوبی نیست و نیاز دارد تا برنامه ریزی ها دقیق تر شود و کنسلی ها به حداقل برسد.

مرتضوی تصریح کرد: کیفیت پرداختن به مسائل مرتبط به اردوگاهها باید با جدیت بیشتر پیگیری شود و سرمایه گذاری در اردوهای فرهنگی در حمیدیه باید صورت گیردتا شرایط بهتری برای دانش آموزان ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد : همراه بودن همیار ایمن از دانشجویان معلم با کاروان دانش آموزان قابل قبول است فقط قبل از اعزام باید دوره های آموزشی در رابطه با ایمنی را طی کنند تا بتوانند درطول سفر برای کاروان ها مفید باشند.

وی یادآورشد: برگزاری اختتامیه در اردوگاهها بسیار اثرگذار و مثبت است و بازتاب خوبی خواهد داشت که برای تحقق این امر پیگیری های لازم انجام می شود.

وی برگزاری نمایشگاه در اردوگاهها را امری ضروری برشمردو افزود : برگزاری نمایشگاه باید جز سازو کار ثابت راهیان نور دانش آموزی  باقی بماند که در این زمینه فضا رو به فراهم شدن است و به لحاظ محتوایی آموزش و پرورش وارد عمل شده تا این امر محقق شود.

سردار مرتضوی در رابطه با بدهی آموزش و پرورش به اتوبوس های راهیان نور نیز گفت : مذاکره ای با استانداری صورت گیرد تا بحث های اعتباری به سرانجام برسد زیرا بدهی ها نباید هیچ تاثیری برکیفیت اردوها بگذارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: اعزام ۱۰ هزار نفراز دانش آموزان به اردوهای راهیان نور در سال جاری پیش بینی شده که در حال حاضر ۵ هزار و ۶۰ نفر در مرحله اول به مناطق عملیاتی اعزام شده اند.

حاتمی اظهار داشت: از این تعداد ۳ هزار و ۸۳۱ نفر دانش آموز ومابقی عوامل اجرایی بودند که در قالب ۱۹ کاروان به مناطق عملیاتی اعزام شده اند.

وی افزود: تا ۱۵ اسفند ماه جاری ۷ مرحله اعزام دیگر در دستورکار قرار دارد که اولین کاروان، مرحله دوم فردا اعزام می شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۵۳۹ میلیون تومان برای اردوی راهیان نور دانش آموزی هزینه شده است ، خاطرنشان کرد: آموز ش و پرورش استان ۲۶۳ میلیون تومان بدهی به اتوبوس ها دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.