گناباد -فرماندار گناباد در مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه شهرستان با گلایه از نبود حمایت های لازم صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت:به دلیل به موقع نبودن حمایت ها ،کشاورزان از بیمه نمودن محصولات کشاورزی استقبال نمی کنند.

کشاورزان از بیمه محصولات کشاورزی استقبال نمی کنند

به گزارش قدس آنلاین فرماندار گناباد صبح یکشنبه در مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه شهرستان که در محل سالن شهید کفایی برگزار شد گفت:سهم جامعه کشاورزی از تولید ناخالص ملی بالاست اما دولتهای گذشته  در سالهای اخیر حمایت چندانی از بخش کشاورزی نداشته اند  ولی  در این دولت توجه ویژه ای به این بخش صورت گرفته است هر چنذ هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

محمد علی نبی پور تصریح کرد:اگر می خواهیم تولید در این بخش  توسعه یابد چاره ای  جز حمایت کشاورز نداریم  گفت: در عین خشک سالی های مکرر و حمایت دولت امسال تولید گندم بالغ بر ۱۳ تن بوده است.

وی با اشاره برضرورت  استفاده از روش های نوین تولید گفت: هم اکنون به ازای مصرف یک متر مکعب اب در شهرستان  کمتراز ۷۰۰ گرم تولید داریم  لذا چاره ای جز بهره وی و کاهش هزینه تولید نداریم. .

مدیر جها کشاورزی گناباد هم در این مراسم گفت: علی رغم اینکه این شهرستان در شرایط بحران خشک سالی قرار دارد اما با تلاش کشاورزان برتر میزان تولید زعفران در واحد سطح بیش از ۱۱ گیلو گرم و تولید گندم  جو وپسته ۵تن بوده در حالی که این رقم بطور میانگین در استان یک و نیم تن می باشد.

علیرضا حسین زاده افزود: این مراسم با هدف تجلیل از کشاورزان برتر و شناسایی روشهای بهروری تولید می باشد که امسال ۱۷ نفر در بخشهای زراعت، دام، اب خاک و قنوات  برتر شناخته شده اند.

وی افزود: از این  تعداد افراد برتر، مدیران عامل تعاونی زنان روستایی بیلند ومدیرعامل اتحادیه  تعاون روستایی  شهرستان  بعنوان نمونه برتر استان انتخاب شده اند.

در این مراسم از ۱۷ تولید کننده برتر و دو نفر از کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.