مشهد- تولیت آستان قدس رضوی گفت: کلید رفع مشکلات اقتصادی ایران در دستان توانای مردم به ویژه جوانان برومند این کشور است.

کلید رفع مشکلات اقتصادی در دستان توانای مردم به ویژه جوانان است

به گزارش قدس آنلاین، عضو مجلس خبرگان رهبری در دیدار مردم شهرستان سرخس که شامگاه شنبه دوم بهمن ماه در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، اهالی سرخس را مردمانی ولایتمدار، غیور و شهیدپرور خواند و گفت: بخش عمده‌ای از اراضی منطقه سرخس موقوفه حضرت رضا(علیه‌السلام) بوده و این شهر متبرک به قدوم حضرت ثامن الائمه(علیه‌السلام) است.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در ادامه به برخی مشکلات مردم سرخس اشاره و خاطرنشان کرد: مشکلات مربوط به اراضی موقوفه در سرخس باید با کمک مسئولان منطقه، مشارکت مردم و همکاری آستان قدس رضوی مرتفع شود. قطعاً همگان بر سر این موضوع اتفاق نظر دارند که صرف موقوفه باید در مسیر نیات واقف و با نگاه به مصالح مردم صورت بگیرد.
وی ایران را سرزمینی زر خیز و سرشار از ظرفیت معرفی و ابراز کرد: تمام ایران اسلامی جلوه عنایات و موهبت‌های حضرت حق و از نعمات الهی سرشار است و اگر در منطقه نیز نزولات آسمانی کم است، در ازای آن ذخایر و ظرفیت‌های بسیاری دیگر وجود دارد که باید کشف و با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح از آن‌ها استفاده شود.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری یکی از مسائل مهم کشور را مسئله اشتغال جوانان برشمرد و اظهار کرد: قطعاً باید در حوزه رفع مشکل اشتغال جوانان اقدامات اساسی انجام گیرد که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بهترین نقشه و راه حل است.
وی با بیان اینکه یکی از جلوه‌های مهم اقتصاد مقاومتی افزایش بهره‌وری در حوزه‌های گوناگون و استفاده مناسب از امکانات و ظرفیت‌های موجود کشور است، اضافه کرد: ایران کشور نعمات و موهبت‌های الهی است، معادن فراوان، ظرفیت‌های خاکی و دریای پر از نعمت و جوانانی با استعداد و اندیشه‌ها و افکار نو از مزیت‌های بی‌بدیل کشور ماست؛ برای پیشرفت این آب و خاک نیازی به کمک‌های خارجی نیست، تنها باید با مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح بسیاری از ظرفیت‌های بالقوه را به بالفعل تبدیل کرد.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، اقتصاد مقاومتی را توجه به داشته‌ها، توانایی‌ها و ظرفیت‌های داخلی تعریف و ابراز کرد: باید به داشته‌های کشور اعتماد کرد، چرا که ایران اسلامی کشوری سرشار از برکات، نعمات و موهبت‌های الهی است.
تولیت آستان قدس رضوی بر لزوم مشارکت تمام آحاد مردم برای تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید و عنوان کرد: بدون تردید اقتصاد مقاومتی بدون همکاری مردم با مسئولان وارد عرصه اقدام و عمل نمی‌شود، همه آحاد و قشرهای جامعه باید با وحدت رویه برای تحقق عملی اقتصاد مقاومتی تلاش کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش پایانی سخنان خود به جایگاه پراهمیت امنیت کشور اشاره کرد و با بیان اینکه دشمن با تمام توان به دنبال اختلاف افکنی در کشور است، گفت: امروز وحدت و انسجام تمام اقوام و مذاهب ایران اسلامی باعث شده است این کشور با وجود تمام تهدیدات، در منطقه‌ ناامن خاورمیانه در اوج امنیت و آرامش باشد.
تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه مرزبانان حقیقی کشور مردمان ساکن مرزها هستند، به عنصر مردمی بودن نیروهای مسلح کشور اشاره و خاطرنشان کرد: پشتیبانان و حامیان نیروهای مسلح ایران اسلامی، مردم متدین و مومن این کشور بوده و مرزبانان حقیقی ایران اسلامی همه ساکنان مناطق مرزی هستند که در طول دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اثبات کرده‌اند که برای دفاع از انقلاب و کشور خون خود را نیز نثار می‌کنند.
در ابتدای این دیدار تعدادی از مسئولان و مردم شهرستان سرخس دیدگاه‌ها، نظرات و پیشنهادات خود را درباره موقوفات آستان قدس رضوی در شهرستان سرخس و حل مشکلات اقتصادی مردم این منطقه بیان کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.