قم- مرجع تقلید شیعیان گفت: انسان چه مرد و چه زن اگر ایمان و اعتقاد داشته باشد و عمل شایسته و صالح انجام دهد مورد لطف خداوند قرار می‌گیرد.

انسان مؤمن و صالح مورد لطف خداوند قرار می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین،  آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی صبح یکشنبه در دیدار با طلاب حوزه علمیه جعفریه خلخال که در دفتر ایشان برگزار شد با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار داشت: خداوند تکلیف انسان‌ها را مشخص کرده و کسانی را که مورد لطف خدا هستند بیان فرموده است.

وی با بیان اینکه انسانی که مورد لطف خدا قرار می‌گیرد باید دو شرط اساسی داشته باشد افزود: انسان چه مرد و چه زن اگر ایمان و اعتقاد داشته باشد و عمل شایسته و صالح انجام دهد مورد لطف خداوند قرار می‌گیرد.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه هر کاری باید با نیت درست انجام شود خاطرنشان کرد: انسان باید از نظر اعتقادی درست باشد آن‌ وقت اعمالی که انجام می‌دهد مورد قبول حق‌تعالی قرار می‌گیرد به‌گونه‌ای که اگر همان اعمال از مشرکان و کافران صورت پذیرد، به این میزان برجسته و ورد قبول نخواهد بود.

وی طلاب مذکور را مورد خطاب قرار داد و گفت: مواظب باشید در کار و درس مایه‌دار باشید، یعنی اینکه با اعتقاد درس بخوانید و بدانید که این درس، درس رشد و کمال است و مطمئن باشید که هر کس به این مهم عمل کند به مقام و موقعیت می‌رسد.

آیت‌الله علوی گرگانی با تأکید بر اینکه خداوند روزی کسانی را که به تحصیل علوم دینی مشغول‌اند تضمین کرده است اظهار داشت: هرگز نگران آینده و روزی نباشید زیرا خداوند تضمین کرده است که اگر با اخلاص درس بخوانید بسیار باارزش است و روزی‌تان تضمین می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.