بجنورد – مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از افزایش ۱۰ درصدی تولید قارچ در استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

تولید قارچ در خراسان شمالی ۱۰ درصد افزایش یافت

محمدعلی شریکیان در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۵ تن قارچ خوراکی در ۴ واحد صنعتی و ۳۵ واحد مشاغل خانگی استان تولید شده است.

وی از بهره برداری دو واحد تولیدی قارچ به ظرفیت ۴۰۰ تن در استان خبر داد و گفت: این دو واحد در شهرستانهای شیروان و اسفراین هریک به ظرفیت ۲۰۰ تن در دست بهره برداری است که به زودی تکمیل و تجهیز می شوند.

وی با اشاره به اینکه سرانه مصرف قارچ در جهان ۴ کیلوگرم و در ایران یک و دو دهم کیلوگرم است، افزود: قارچ یک ماده غذایی سالم و با پروتئین بالا و سرشار از ویتامین ها و آهن به ویژه برای کودکان است که امیدواریم مردم استان این ماده غذایی موثر را درسبدغذایی خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بستر توسعه تولید قارچ در استان فراهم است، اظهار داشت: متقاضیان واحدهای تولیدی قارچ برای اخذ تسهیلات با کارمزد ۱۲ و نیم درصد وبا تنفس ۷ و تیم ساله  از محل اعتبارات صندوق توسعه و مشاغل خانگی به بانک کشاورزی معرفی می شوند که این امرفرصت مناسبی برای تولید کنندگان است.

وی افزود : تاکنون ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان واحدهای تولیدی قارچ استان پرداخت شده است.

شریکیان خاطرنشان کرد:یکی دیگر از اقدامات معرفی متقاضیان برای اخذ مجوز به سازمان نظام مهندسی است که در این راستا کلاس های آموزشی جهت بهره برداران از طریق سازمان نظام مهندسی و کارشناسان باغبانی برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.