در پی خادثه تلخ ساختمان پلاسکو، هنرمندان عرصه موسیقی یاد آتش نشان های کشورمان و فداکاری های آن ها را بزرگ داشتند.

یاد آتش نشان ها در اجرای محمد علیزاده/ خواجه امیری از "شهید آب و آتش" خواند+ عکس

به گزارش «قدس آنلاین»،  روز پنج شنبه آتش سوزی گسترده ای در ساختمان پلاسکو اتفاق افتاد و به دنبال آن نیروهای آتش نشانی با قدرت هر چه تمام تر برای خاموش کردن آتش در محل حادثه حضور پیدا کردند.

در حالی که آتش سوزی هر لحظه وسعت بیشتری پیدا می کرد و تعدادی از آتش نشانان در داخل ساختمان مشغول خاموش کردن آتش بودند که ساختمان مقاومت خود را از دست داد و فرو ریخت.
 


حادثه ساختمان پلاسکو و شهادت تعدادی از آتش نشان های فداکار کشورمان در این حادثه باعث شد تا خواننده ها، گروه ها و ارکسترهایی که در هفتمین شب از جشنواره موسیقی فجر روی صحنه رفتند، اجرای خود را به آتش نشان های عزیز تقدیم کنند.
 

**محمد علیزاده
 

محمد علیزاده که در شب هفتم جشنواره موسیقی فجر روی صحنه رفت، در حالی که تصویری از آتش نشان ها بر مانیتورهای سالن میلاد نقش بسته بود، گفت: به یاد آتش نشان هایی که برای نجات هموطنان خود از جانشان گذشتند، یک دقیقه سکوت می کنیم.
 

به دلیل حادثه ناگوار ساختمان پلاسکو و به یاد آتش نشان های فداکار، علیزاده گفت: امیدوارم بتوانم در اجرایی دیگر، خاطره های خوبی را برایتان رقم بزنم چون امشب به خاطر این اتفاق حالم خوب نبود و علیزاده همیشگی نبودم.
 

همچنین به احترام آتش نشان هایی که از جان خود گذشتند، هنگام معرفی اعضای گروه، موسیقی نواخته نشد.
 

** بنیامین
 

بنیامین بهادری با انتشار اثری تحت عنوان «اذان صبح»، با قهرمانان و آتش نشان‌های پلاسکو همدردی کرد.  

بنیامین بهادری که پیش از این نیز با انتشار آثار مناسبتی، مورد توجه قرار گرفته بود این بار نیز پس از اتفاقات تلخ ساختمان پلاسکوی تهران با انتشار اثری تحت عنوان «اذان صبح» به ابراز همدردی با آن ها پرداخت.  
 

این خواننده اذان صبح را با زیر صدای پیانو منتشر کرده است و فرم انتشار این اثر به قدری محزون درآمده که خود این هنرمند نیز از استقبال دوستدارانش از این قطعه در صفحات شخصی اش تحت تاثیر قرارگرفته است.  

بنیامین این قطعه را صبح امروز و دقیقا همزمان با ساعت اذان صبح به وقت رودبار منتشر کرده است.

این خواننده درباره این اثر می‌گوید: «امروز به هر حال روز عزای عمومی بود و ما در شمال کشور برای یک پروژه کاری حضور داشتیم و شبانه مجبور شدیم به سمت تهران برگردیم. تمام ایده پردازی انتشار این اثر در ماشین اتفاق افتاد. اذان را که از قبل ضبط شده داشتیم و احساس کردم امروز بهترین زمان برای انتشار آن می‌تواند باشد که شاید بتواند نقشی کوچک در همدردی با خانواده‌های قهرمانان پلاسکو داشته باشد. همه طراحی کاور و ریز جزئیات تولیدی این اثر در ماشین انجام شد و دقیقا وقتی به رودبار رسیده بودیم، همزمان با اذان صبح آنرا منتشر کردیم. لحظه عجیبی بود چون به هر حال بزرگترین زلزله ایران در رودبار رخ داده بود و همزمانی رسیدن ما به این شهر و انتشار این اثر در اذان صبح به وقت رودبار اتفاقی بود که شاید هیچوقت نمی توانم حتی به آن فکر کنم و همه چیز به صورت ناخواسته و اتفاقی رخ داد. استقبال از این اثر هم در صفحات شخصی من جوری بود که خودمان هم هنوز تحت تاثیر آن هستیم.»

بنیامین افزود: «یک آن نزدیک اذان به این فکر کردم دراین لحظه خانواده آتش نشانان زیر آوار مانده چه حال و و روزی دارند. ایده انتشار این اثر خیلی سریع به ذهنم آمد و قطعا تا مدت‌ها این قطعه برایم یادآور این روزهای پردرد خواهد بود. بهترین کسی که می‌شود پیش او از خدا گلایه کرد، خود خداست.»

**حامد زمانی
 

نماهنگ حامد زمانی برای مصدومان حادثه ساختمان پلاسکو در کانال تلگرامی و اینستاگرام حامد زمانی منتشر شده است.

این خواننده این نماهنگ را برای ابراز همدردی با آسیب دیدگان منتشر کرده است.
 


** علیرضا عصار
 

خواننده پرطرفدار و پیشکسوت موسیقی پاپ کشورمان پس از حادثه دردناک ساختمان پلاسکو، پیام تسلیتی صادر و چنین بیان کرد: " تسلیت میگم این مصیبت بزرگ رو به همه هموطنان عزیزم و به تمام آتش‌نشانانی که امروز برادرشون رو از دست دادند. ای کاش شما الگوی تمام کسانی بودید که در این کشور صاحب منصبی هستند. از خداوند برای خانواده‌های داغدار صبر و آرامش آرزو دارم. "
 


** احسان خواجه امیری
 

خواننده قطعه "نابرده رنج" در واکنش به رویداد ناگوار ساختمان پلاسکو، موسیقی تصویری از قطعه "شهید آب و آتش" را که دو سال قبل برای یادبود آتش‌نشان فداکار شهید «امید عباسی» تولید کرده بود، منتشر کرد.
 

** ارکستر ملی ایران
 

ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی علیرضا افتخاری در اجرای خود در شب هفتم سی و دومین جشنواره موسیقی فجر و همچنین اختتامیه این جشنواره، قطعه " آوار" را به یاد تمام آتش نشان هایی که جان خود را در مسیر نجات جان همنوعان خود فدا کردند، اجرا کرد.

منبع: خبرگزاری میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.