بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت : استان نیاز دارد که وقت بیشتری برای توسعه و تجهیز و رفع کمبودها گذاشته شود و سعی ما بر این بوده است که کارها و ارتباطات مورد نیاز را سرعت بدهیم.

خراسان شمالی برای توسعه و رفع کمبود ها نیاز به زمان بیشتری دارد
به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا صالحی در دیدار با مدیر کل دفتر توسعه مدیریت منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت با بیان اینکه نگاه رئیس جمهور روحانی، افتتاح  همراه با بهره برداری است گفت : اگر دو پروژه بیمارستانی شیروان و بجنورد زودتر از سفر ریاست جمهوربه استان برای افتتاح، آماده شوند ما بهره برداری را شروع خواهیم کرد و مردم را از دریافت خدمات این دو مرکز درمانی محروم نخواهیم کرد.
محمدرضا صالحی دراین دیدار خطاب به مدیر کل دفتر توسعه مدیریت منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت، گفت : کمک کنید طرح بیمارستان ۳۲ به ۶۴ تختخوابی جاجرم نیز اجرایی شود.
محمدرضا صالحی با اشاره به اینکه پروژه هایی که مجوز گرفته اند باید عملیاتی شوند تاکید کرد : اسناد خزانه سهم استان باید بطور کامل جذب شوند چراکه استان درحال توسعه و رشد است و نیازهای اعتباری ما بیش از اینهاست.
دراین دیدار امیر ساکی مدیر کل دفتر توسعه مدیریت منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت گزارشی از روند اجرای طرح تحول سلامت در کشور و استان ارائه کرد و گفت : درحوزه سلامت در بهترین حالت تا قبل از دولت، ۱۷۰۲ تخت بیمارستانی بطور متوسط در سال ایجاد می شد.
وی با اشاره به برنامه کلان دولت در این حوزه افزود : برنامه کلان دراین حوزه، ایجاد ۲۱۰۰۰ تخت بوده که تاکنون ۱۵۰۰۰ تخت آن ایجاد شده است و به حول و قوه الهی تا اوایل سال آینده باقی مانده نیز افتتاح خواهد شد.
وی با بیان  اینکه هر بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی در مرکز استان، دوره بازگشت ۳۵ ساله دارد به ایجاد ۳۱ بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی در طرح ۲۱۰۰۰ تخت در مراکز استانها اشاره کرد و گفت : خوشحالیم که در استان خراسان شمالی دو بیمارستان بزرگ همزمان ساخته می شوند و این موضوع تا کنون بی سابقه بوده و درحقیقت، اتفاقی که باید در طول دوره ۷۰ ساله می افتاده است، اکنون شاهد به ثمر رسیدن آن هستیم.
مدیر کل دفتر توسعه مدیریت منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت از تلاشهای مجدانه استاندار خراسان شمالی در پی گیری پروژه های مربوط به حوزه سلامت مخصوصا بیمارستانهای شیروان وبجنورد تقدیر  و تشکر کرد و گفت : در این دو بیمارستان، جهت صرفه جویی در زمان تجهیز و بهره برداری زودتر و تحویل این مراکز جهت ارائه خدمات به مردم؛ همزمان با ساخت دستور تجهیز داده شده است و هم اکنون بخش زیادی از تجهیزات دو بیمارستان شیروان و بجنورد به دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تحویل شده است.
در این دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز از اضافه شدن ۲۵۰۰۰ متر مربع فضای خدماتی درمانی به استان منهای دو بیمارستان شیروان و بجنورد خبر داد و گفت:  در دولت با افتتاح دو بیمارستان شیروان وبجنورد جمعه ۶۰ هزار متر مربع به فضای زیرساختی بهداشتی استان اضافه می شود. گلمکانی افزود : دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت در استان، کار ۴۰ سال را در طول ۴ سال انجام داده است.
لازم به ذکر است درحاشیه این دیدار با  پی گیری ودستور استاندار مشکل  اعتباری فیبر نوری بیمارستان شیروان حل و دستور اجرای آن صادر شد.
هم چنین مشکلات راه دسترسی بیمارستان بجنورد بررسی و دستور اجرای آن توسط استاندار صادر شد.
مصوبات صورت جلسه پی گیری مشکلات بیمارستان شیروان که در سفر استاندار به شیروان درمحل پروژه به تصویب رسیده بود، شامل حل مشکل کمبود دبی آب مورد نیاز بیمارستان، وصل گاز، راه دسترسی و  پل مربوطه مورد بررسی قرار گرفت و گزارشات لازم از سوی مدیرکل دفتر فنی استانداری و سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان به سمع و نظر استاندار رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.