یاسوج- رئیس سازمان بسیج عشایر کشور گفت: سال آینده ۱۰۰روستا از مجموع دهستان های گوشه و کنار کشور از از مزایای قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در زمینه احیاء فعالیت های تولیدی برخوردار می شوند.

فعالیت های تولیدی در ۱۰۰ روستای کشور احیا می شود

به گزارش قدس آنلاین، رئیس سازمان بسیج عشایر کشور در یاسوج، هدف سپاه از ایجاد قرارگاه پیشرفت و آبادانی را توجه به تامین زیرساخت های پیشرفت و توسعه در مناطق عشایری و روستایی با رویکرد مهاجرت معکوس و احیاء فعالیت های تولیدی در روستاها و عشایر کشور عنوان کرد. 

سردار علی پاشا محمدی گفت: با تصمیم فرمانده کل سپاه هزینه های این قرار گاه از محل منابع داخلی تامین می شود. 

وی افزود: براساس مطالعات انجام شده هزار دهستان مشمول نخستین مرحله ی اجرای برنامه های این قرارگاه است که از سال آینده ۱۰۰روستا از مجموع دهستان های گوشه و کنار کشور از  جمله روستاهای کهگیلویه و بویراحمد از مزایای قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه برخوردار می شوند. 

محمدی با اشاره به برنامه های اقتصاد مقاومتی، مناطق عشایری و روستایی را محور این طرح برشمرد و گفت: بر اساس این رویکرد روستاییان و عشایر کشور برای استقبال از طرحهای اقتصاد مقاومتی ترغیب می شوند.

سردار محمدی با بیان اینکه سازمان بسیج عشایری در عرصه اقتصاد مقاومتی، آموزش و توانمندسازی جمعیت هدف را برای استفاده بهتر از تکنولوژی و مهیا نمودن شرایط استفاده از تسهیلات اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار داده است افزود: بمنظور رونق طرحهای اقتصاد مقاومتی، امسال ۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شد که سهم کهگیلویه و بویر احمد ۱۰ میلیارد ریال است. 

وی گفت: این اعتبار برای سرمایه گذاری در طرحهای کوچک و زود بازده پرداخت می شود. 

محمدی ادامه داد: در کهگیلویه و بویر احمد ۴۸ پایگاه مقاومت عشایری وجود دارد که ۵۵ درصد جمعیت عشایری استان در این پایگاهها عضو هستند. 

وی با بیان اینکه شهید «حسن آباد» ازعشایر کهگیلویه و بویراحمد به عنوان شهید شاخص عشایر کشورمعرفی شده است افزود: ۲۰ درصد شهدای کهگیلویه وبویراحمد عشایری بودند که در مقایسه با میانگین کشوری ۴ برابر بیشتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.