دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: بوروکراسی و ناهماهنگی اداری روند سرمایه گذاری در حوزه گردشگری کشور را کند کرده و نیاز به اصلاحات ویژه در این زمینه است.

بوروکراسی اداری روند سرمایه گذاری در حوزه گردشگری را کند کرده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، ولی داداشی بعد از ظهر یکشنبه در نشست کار گروه گردشگری شهرستان مرزی آستارا  که با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان  برگزار شد، با انتقاد شدید از  ناهماهنگی در سیستم اداری کشور اظهار کرد: ترافیک قانون و وجود کمیسیون های مختلف هرکدام به شکلی مانعی در حوزه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری هستند.

وی گفت: سیستم و بوروکراسی اداری کشور مریض است و هر کسی که می خواهد در حوزه گردشگری سرمایه گذاری کند، سیستم  آن را پس زده و این ناشی از ترافیک قانون و تعدد کمیسیون های مختلف است که مانع فعالیت سرمایه گذاران می شود.

داداشی با بیان اینکه متاسفانه برای صدور مجوز در حوزه گردشگری با ترافیک قانون مواجه هستیم افزود: تضادهای قانونی موجود بر سر راه سرمایه گذاران نیاز به اصلاحات دارد و در کشورهای پیشرفته قوانین دست و پا گیری که مانع توسعه سرمایه گذاری می شود، وجود ندارد.

وی با اشاره به معضل ملی بیکاری گفت: امروز کسی که در حوزه های مختلف و به ویژه در حوزه گردشگری  سرمایه گذاری می کند، کار بزرگی برای کشور انجام می دهد.

داداشی ۹۹ درصد مراجعات مردم به دفتر نمایندگی شهرستان آستارا را مربوط به بحث بیکاری عنوان کرد و خواستار عملکرد جهادی مسئولان و استفاده از پتانسیل های این شهرستان مرزنشین به خصوص در حوزه گردشگری شد.

عضو کمیسیون اصل۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه در سال های گذشته در حوزه گردشگری  آستارا فعالیت خاصی صورت نگرفته و اماکن گردشگری بسیاری در این شهرستان پرتردد به حال خود رها شده اند، تصریح کرد: حضور میلیونی گردشگران و مسافران داخلی و خارجی در شهرستان مرزی آستارا، اعتباری خاص برای استان گیلان پدید آورده است.

 داداشی با اشاره به پیشینه فرهنگی و موقعیت خاص شهرستان آستارا، گفت: باید از پتانسیل های موجود این شهرستان که  دارای گمرکی قدیمی و فعال، مرز خشکی، دریایی و در آینده نزدیک مرز ریلی است، استفاده بهینه کرد.

 وی با یادآوری اماکن دیدنی شهرستان آستارا همچون تالاب استیل، آبشار لاتون، گردنه حیران و روستاهای اطراف آن و روستای دیدنی و کوهستانی چملر، اظهار کرد: دستگاه های اجرایی در جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی همت کنند.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گردشگری را فرصتی جهانی عنوان کرد و افزود: تمامی دولت ها و ملت ها از فرصت گردشگری و ظرفیت های کشور هایشان استفاده های لازم را می کنند.

داداشی ظرفیت های گردشگری استان گیلان را یادآور شد و تصریح کرد: رشد گردشگری به عنوان قطب مهم اقتصادی در استان باید مورد توجه جدی همه مسئولان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مسئولان نباید با سختگیری و ایجاد محدودیت، سرمایه گذاران موجود در شهرستان مرزی آستارا را نا امید کنند.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توسعه موزه حکیم نظامی و همچنین آغاز هر چه سریعتر احداث موزه ساختمان تاریخی گمرک آستارا تاکید کرد و گفت: آستارا دارای آثار فرهنگی، تاریخی و طبیعی زیاد است که زمینه جذب بیشتر گردشگر را فراهم می کند.

داداشی از تلاش برای برگزاری هفته فرهنگی آستارا در تهران خبر داد و افزود: با هماهنگی های انجام شده  و با هدف معرفی ظرفیت های شهرستان آستارا، هفته فرهنگی آستارا در تهران برگزار می شود.

وی با اشاره به آبشار لاتون به عنوان مرتفع ترین آبشار شمال ایران و همچنین زیبایی های آب های گرم علی داشی و کوته کومه که در اعماق جنگل های این شهرستان قرار دارند، گفت: برای سال آینده اعتبار یک میلیارد تومان جهت توسعه راه آبشار لاتون در نظر گرفته شده است.

داداشی با انتقاد از مجموعه مدیریت شهری آستارا در تبلیغ و معرفی شهر سرعین در استان اردبیل در داخل این شهرستان گردشگر پذیر استان گیلان، تصریح کرد: مسئولان حوزه مدیریت شهری آستارا تنها استعداد ها، پتانسیل ها و ظرفیت های بالقوه شهرستان آستارا را معرفی کرده و در راستای توسعه و شکوفایی آنها فعال باشند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.