ایرانشهر - نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر آموزش‌وپرورش در بازدید اخیر خود از سیستان ‌و بلوچستان فقط زاهدان را مورد بازدید قرار داد و معاونان وزیر به مناطق محروم رفتند در حالی که انتظار این بود که وزیر نیز از مناطق محروم استان و وضعیت نامناسب مدارس و دانش‌آموزان بازدید داشته باشد.

برخی مدارس سیستان‌و بلوچستان با کمترین بارندگی تخریب می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، محمد باسط درازهی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: درخواست ما این بود که سفر وزیر به استان سیستان‌وبلوچستان چند روزه باشد تا بتواند بسیاری از مشکلات را بویژه در مناطق محروم و مرزی لمس کند، اما به هر حال این سفر یکروزه بود.

وی عنوان کرد: دانش‌آموزان مناطق مرزی استان سیستان‌وبلوچستان در بسیاری از موارد در مدارسی حضور دارند که سامانه گرمایشی و سرمایشی ندارد و در روزهای سرد سال بسختی به مدرسه می‌روند.

باسط درازهی با قدردانی از روزنامه قدس به خاطر پرداختن به محرومیت‌های آموزشی سیستان و بلوچستان گفت: برخی مدارس به حدی فرسوده است که با کمترین باران و برف تخریب می‌شوند و این موضوع امنیت دانش‌آموزان را تهدید می‌کند و این استان با مشکل ماندگار نبودن نیروی انسانی با تجربه نیز مواجه است.

به گفته وی، عمق محرومیت‌ها در استان سیستان و بلوچستان بسیار بالاست و حتی برخی روستاها تا کنون هیچ معلمی به خود ندیده‌اند، به نظر می‌رسد، افزون بر اینکه عزم مسؤولان برای کاستن از محرومیت‌ها باید جدی‌تر باشد، نیاز است تا خیران نیز برای حمایت از تحصیل دانش‌آموزان این استان که با فقر اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، وارد صحنه شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.