یزد- امام جمعه یزد با اشاره به فعال شدن کانون های مساجد گفت: شخصیت دادن به جوانان، بهترین راهکار برای جذب آنها به مساجد است.

 شخصیت دادن به جوانان بهترین راهکار برای جذب آنها به مساجد است

به گزارش قدس آنلاین، نشست مشترک کمیته مساجد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی پیش از ظهریکشنبه با حضور آیت الله ناصری امام جمعه یزد برگزار شد.

 امام جمعه یزد گفت: هرچه از زمان انقلاب می گذرد دشمنان سعی دارند تا مردم یاد امام را فراموش کنند و انقلاب را نیز به فراموشی بسپارند اما برنامه ریزی شود تا در مساجد حقیقت انقلاب و امام و آنچه برای ملت ما حاصل شده بیان شود.

وی افزود: عظمت، استقلال، آوردن حاکمیت خدا در جامعه را باید تبیین کرد و زمینه سازی برای ظهور حضرت که در دنیا ایجاد شده را باید تبیین کرد.

آیت الله ناصری تصریح کرد: دنیا با وجود انقلاب و رهنمودهای رهبری و امام در جهان حرف خود را می زند و آنهایی که دشمن امام و انقلاب هستند و تعصب شیعه و اهل بیت دارند اولین حرفه ای انها راجع به ایران بحث می کنند.

وی گفت: این معلوم می شود ایران عظمت پیدا کرده و گرنه با خیال راحت آن را کنار می گذاشتند و همه دشمنان نام ایران را می برند و برای آن برنامه ریزی می کردند.

امام جمعه یزد بیان کرد: انقلاب باید در نسل جدید جا بیافتد و اهمیت اعتقاد به آن را نشان دهیم و در رابطه با نمازهای جمعه و جایگاه های مساجد باید کار کرد و باید در مدارس نیز برنامه ریزی شود تا کار شود.

آیت الله ناصری ادامه داد: اگر مساجد هم رونق پیدا کند و هر مسجدی جوانان خود را پوشش دهد بسیار اثر گذار است.

وی افزود: ائمه جماعات باید طوری باشند که فقط برای مساجد فارغ شوند و برای پررنگ تر کردن مساجد کار کنند و با مردم رفت و آمد پیدا کنند.

امام جمعه یزد گفت: کانون ها نباید دست روی دست بگذارند و بدانند زمانی می توانند فعال باشند که همه جوانان و نوجوانان را جذب کنند و از هر طریقی می توانند این کار را داشته باشد.

آیت الله ناصری افزود: جذابیت در مساجد که بهترین مرکز معنویت است را باید احیا کنیم و برای آنها وقت بگذاریم.

وی بیان کرد: انسان الان احتیاج به شخصیت دادن هستند و اگر این امر انجام شود جذب می شود اما متاسفانه ما این کار را انجام نمی دهیم و یکی از بهترین راهکار پیامبران برای جذب به مساجد اخلاق نیکو و شخصیت بخشی به جوانان است.

امام جمعه یزد  گفت: جوانان را باید با برنامه ریزی مقداری از فضای مجازی بیرون بیاورند و دولت ها نیز باید بیشتر در این راستا فکر کنند.

 رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد در این نشست با اشاره به تشکیل کمیته های ستاد بزرگداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: ما در استان یزد به منظور هرچه با شکوه تر شدن جشن های انقلاب اسلامی کمیته هایی را تشکیل داده ایم.

حجت الاسلام فخرالدینی  افزود: کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی یکی از این کمیته ها است که در صدد است تا به مردمی شدن این جشن ها کمک کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد تصریح کرد: امیدواریم این جشن ها با حضور مردم و امامان جماعت مشاجد به صورت پرشور برگزار شود و آرمان های امام (ره) و انقلاب نیز برای نسل جوان و مردم تبیین شود.

حجت الاسلام فخر الدینی ادامه داد: در این زمینه نیز در استان یزد تعداد ۵۰۰ کمیته مردمی توسط کانون های مساجد تشکیل شده است که به برگزاری هرچه بهتر این مناسبت ها کمک می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.