نخست وزیر بریتانیا که در آستانه سفر به آمریکا و دیدار با رئیس جمهور جدید این کشور است، گفت موضوع گفت‌وگوهای دو طرف، چالش‌های مختلف بین‌المللی خواهد بود.

برنامه «ترزامی» برای گفت‌وگو با ترامپ

به گزارش قدس آنلاین، ترزا می نخست وزیر بریتانیا در گفت‌وگو با شبکه خبری بی‌بی‌سی گفت منتظر است تا در دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، این سمت را به وی تبریک بگوید.

خانم می در این گفت‌وگوی تلویزیونی گفت در سفر به واشنگتن درباره چالش‌های مختلف جهانی با رئیس جمهور آمریکا گفت‌وگو خواهد کرد.

ترزا می گفت این دیدار در روز جمعه آینده روی خواهد داد و وی در پاسخ به سوالی درباره طرح مساله زنان با ترامپ که یک بار به زنان توهین کرده بود، گفت اگر چیز غیرقابل قبولی ببیند،‌ ترسی از طرح آن با ترامپ ندارد.

به گفته رسانه‌های انگلیسی، طرفین درباره موضوعاتی چون ناتو و مسایل دفاعی و امنیتی گفت‌وگو خواهند کرد و این اولین دیدار با یک مقام خارجی بعد از روی کار آمدن ترامپ خواهد بود.

در ادامه مصاحبه،‌ خانم نخست وزیر در پاسخ به سوالی درباره برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) گفت که انتظار دارد در این دیدار به توافق تجاری خوبی با اتحادیه اروپا دست یابند.

وی تاکید کرد با وجود خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، بعد از برگزیت همکاری‌های امنیتی این کشور با دیگر کشورهای اروپایی کنار گذاشته نمی‌شود.
منبع: فارس
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.