انتشار عکسی از افرادی که لباس ارتش سوئیس را بر تن دارند و در حال سلام هیتلری دیده می‌شوند، واکنش ارتش این کشور را به دنبال داشت.

تصویر نظامیان سوئیسی در حالت سلام هیتلری خبرساز شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، در سوئیس تصویری منتشر شده که در آن 6 جوان با لباس نظامی ارتش این کشور در حال سلام هیتلری دیده می‌شوند و بر روی برف‌ها هم صلیب شکسته را به تصویر کشیده‌اند.

بنابر گزارش روزنامه «بیلک»، که این تصویر را منتشر کرده است، گمان می‌رود که این افراد در محلی که مخصوص گروه‌های امدادی آموزش می‌بینند گرفته شده باشد.

«کریستوف برونر» سخنگوی ارتش اعلام کرد: «در این مدت پلیس در این‌باره اطلاعاتی به دست آورده است.» همچنین دادگاه نظامی هم در زمینه عملکرد آنها تحقیقاتی را آغاز کرده است.

وی افزود: «ارتش هیچگونه نماد و رفتاری که نشان از افراط‌گرایی دارد را تحمل نمی‌کند و اگر شواهدی از افراط‌گرایی وجود دارد، با پیامدهای قانونی مواجه خواهد شد.»

این خبر در حالی منتشر می‌شود که روز گذشته و در پی قدرت گرفتن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، سران گروه‌های افراط گرا در آلمان تشکیل جلسه دادند. از مدتها قبل و در پی پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری،مقامات کشورهای اروپایی درباره قدرت گرفتن راست‌گراها در این قاره هشدار داده بودند.

از روز جمعه هم موج جدیدی از ابراز نگرانی‌ درباره رشد افراط گرایی شدت گرفته است.  در یکی از تازه‌ترین موضع‌گیری‌ها، «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان درباره این مسئله هشدار داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.