ساری- رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تنفس جنگل در دستور کار قرار گرفته است.

کشاورزان دیرکرد دریافت می کنند/ممنوعیت بهره‌ برداری از جنگل های شمال کشور

به گزارش قدس آنلاین، علی محمد شاعری در بازدید از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نکا با اشاره به اینکه از سال سوم برنامه ششم توسعه بهره‌ برداری تجاری و صنعتی از جنگلها ممنوع شده و تمدید قرارداد صورت نخواهد گرفت.

وی با بیان اینکه از این پس طرح‌های جدید جنگلداری به مزایده گذاشته نمی‌شود، اضافه کرد: در برنامه ششم توسعه ضریب حفاظت از منابع طبیعی با افزایش نیروهای یگان حفاظت و تجهیزات از ۶۰ درصد به ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه عملیات حفاظت از حوزه‌های آبخیزداری در سطح ۱۰ میلیون هکتار در دست اجراست، گفت: سالانه ۳۰۰ هزار هکتار عملیات بیابان‌ زدایی باید انجام شود.

شاعری با اشاره به اینکه تاخیر در پرداخت خرید تضمینی محصولات کشاورزی مشمول دیرکرد می ‌شود، افزود: بهای خرید تضمینی محصولات کشاورزی باید هرچه سریعتر پرداخت شود و در صورت تاخیر مشمول دیرکرد خواهد شد.

وی یادآور شد: بخش کشاورزی در شرایط رکود سایر بخش‌ها توانست موفق عمل کند بگونه ‌ای که در سال گذشته به رشد ۵ درصدی دست یافتیم و پیش‌ بینی می‌شود امسال به ۶ درصد برسیم که این دستاورد حاصل تلاش کشاورزان، محققان و مدیران بخش کشاورزی است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر اینکه سالانه باید ۶۰۰ هزار هکتار آبیاری قطره‌ای به مرحله اجرا برسد، گفت: کل سطح آبیاری قطره‌ای کشور در حال حاضر ۴/۱میلیون هکتار بوده و تا ۵ سال آینده، ۳ میلیون هکتار آبیاری نوین در کشور انجام خواهد شد و تحول عظیمی در بخش کشاورزی ایجاد می کند.

شاعری خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه حمایت از صندوق سرمایه ‌گذاری بخش کشاورزی در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد ۷ درصد کل سرمایه‌ گذاری بخش کشاورزی به این صندوق اختصاص یابد که حدود ۲ هزار میلیارد تومان به سرمایه صندوق اضافه می‌شود و ۲۰ درصد سرمایه این صندوق هم به صادرات محصولات کشاورزی اختصاص پیدا می‌کند.

وی در پایان گفت: توسعه صنایع تبدیلی و کنترل واردات از برنامه‌های مهم کمیسیون کشاورزی در برنامه ششم توسعه است و وزارت جهاد کشاورزی گام‌های خوبی در زمینه کنترل واردات برنج و تثبیت قیمت این محصول برداشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.