رییس کمیته ایمنی شورا گفت: در رابطه با حادثه جمهوری ما اخطار دادیم اما وزارت کشور اعلام داشت که اخطار کفایت نمی کند و باید تمهیداتی در زمینه پیشگیری انجام شود.

اخطار دادیم ولی توجهی نشد/کسی سراغ کمیته ایمنی نیامد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس،  معصومه آباد در سیصد و بیست و دومین جلسه شورا با اشاره به کمبود تجهیزات در سازمان آتش نشانی گفت : امروز بحث بر سر تجهیزات مورد نیاز آتش نشانی است در حالی که این تجهیزات مورد نیاز را مدت ها است در کمیته ایمنی احصا کرده ایم .
وی ادامه داد: این به روز رسانی تجهیزات مشروط به این است که اهتمام ویژه ای در تحقق آن ها وجود داشته باشد .
رییس کمیته ایمنی شورا سپس با اشاره به ابعاد حادثه ساختمان پلاسکو گفت: در پایشی که صورت دادیم در دیگر نقاط جهان و با جمعیت های متفاوت باید بگویم که تجهیزات ایمنی یک صدم شهر های پیشرفته هم نیست.

آباد افزود: در حادثه ساختمان پلاسکو آنچه از سوی آتش نشانی انجام شد همه آنچیزی بود که در توان داشتیم.

وی تصریح کرد: این در حالی است که ما چندی قبل درخواست بودجه 2 هزار میلیارد تومانی برای تجهییز و ایمنی شهر را داده بودیم تا در چنین ساختمان هایی تجهیزات و ادواتی مناسب در راستای تامین ایمنی صورت گیرد. به عنوان مثال برای چنین ساختمان هایی می بایست آسانسور هایی تعبیه شود که ظرف 10 ثانیه نفرات را جابجا کنند. این بودجه تخصیص داده نشد و ما امروز شاهد خسارت 1500 میلیارد تومانی هستیم.

رییس کمیته ایمنی شورا خاطر نشان ساخت: در رابطه با حادثه جمهوری ما اخطار دادیم اما وزارت کشور اعلام داشت که اخطار کفایت نمی کند و باید تمهیداتی در زمینه پیشگیری انجام شود. این در حالی است که ما تا به امروز 3 هزار اخطار مربوط به تجهیز کردن شرایط ایمنی داشتیم اما هنوز مشخص نیست این تجهیزات جز قانون محسوب می شود یا نه.

آباد با ابراز گلایه از اینکه کمیته ایمنی و مدیریت بحران در این حادثه نادیده گرفته شده است گفت: کمیته ایمنی شورا در 3 سال گذشته بیش از 50 مصوبه در زمینه آتش نشانی داشته، آمار و ارقام مربوط به موضوعات ایمنی شهر، تجهیزات موجود و تجهیزات مورد نیاز را داشته اما هیچ کس در این حادثه به سراغ کمیته ایمنی نیامد در حالی که برخی مسئولان در اظهار نظرهایشان حتی از آمار خبر نداشتند در حالی که تمامی آمار های موجود و نیاز های ایمنی شهر در کمیته ایمنی احصا شده است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.