آمل- فرمانده انتظامی شهرستان آمل از شناسایی و دستگیری اعضاء باند قاچاق اشیا عتیقه و کشف گنجینه های قدمتی با قدمت سه هزار ساله خبر داد.

انهدام باند قاچاق عتیقه های ۳ هزار ساله در آمل

به گزارش قدس آنلاین سرهنگ ولی الله گنجیان مقدم توضیح داد: در پی حفاری های غیر مجاز صورت گرفته در یکی از مناطق شمالی و اطلاع از فعالیت چند نفر در زمینه فروش و قاچاق ظروف و اشیا عتیقه، موضوع شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از تحقیقات گسترده و انجام یکسری عملیات اطلاعاتی، سرانجام متهمان شناسایی و تلاش در جهت دستگیری آنان و کشف سرمایه های ملی شروع شد.

فرمانده انتظامی آمل اضافه کرد: پس از شناسایی مخفیگاه متهمان و با هماهنگی مقام قضائی، سه متهم که در حفاری غیرمجاز تپه های باستانی، فروش و قاچاق اشیا قیمتی اقدام دست داشتند، دستگیر و  ۵۸ قطعه انواع عتیقه جات شامل ظروف فلزی و سفالی، زیورآلات مفرغی، نقره ای و خنجر، کشف و از خروج آنها از کشور جلوگیری شد.

سرهنگ گنجیان مقدم گفت: اشیاء عتیقه با دعوت از کارشناسان میراث فرهنگی مورد بازدید و اصالت قرار گرفت و قدمت آنها تایید شد.

وی با بیان اینکه تحقیقات پلیس با تشکیل پرونده قضایی ادامه دارد، اظهار داشت: اموال فرهنگی و عتیقه جات نشانه سبقه تمدن و فرهنگ ایرانی و میراث پیشینیان، به امانت نزد ماست و برای محافظت از این سرمایه های ملی، تعامل مردم با نیروی انتظامی امری ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.