۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰
کد خبر: 495485

ریاست دیمیتری مدودیف بر حزب حاکم روسیه واحد برای یک دوره پنج ساله دیگر تمدید شد که می تواند بیش از گذشته تقویت کننده احتمال نامزدی ولادیمیر پوتین در انتخابات سال 2018 برای چهارمین دوره ریاست جمهوری باشد.

پایه قدرت پوتین در روسیه محکم شد

به گزارش قدس آنلاین، مدودیف نخست وزیر کنونی که رئیس جمهوری سابق روسیه بود، سال 2012 پس از پایان این مسئولیت ریاست حزب حاکم را بر عهده گرفت و پوتین نیز پس از یک دوره نخست وزیری به کاخ کرملین بازگشت که تا سال 2018ریاست جمهوری وی ادامه دارد. 

انتخاب مجدد مدودیف به این سمت امروز (یکشنبه) در نشستی با حضور حدود هزار نفر از اعضای بلندپایه حزب حاکم روسیه واحد از 85 جمهوری و استان این کشور به صورت علنی و حضور خبرنگاران با رای گیری غیرمکتوب گرفته شد.

ریاست دوباره نخست وزیر روسیه بر حزب حاکم با توجه به حمایت وی از حضور پوتین در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، این احتمال را بیشتر افزایش داده است.

هفته پیش نیز اظهارات دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین که گفت دوست دارم پوتین برای یک دوره دیگر نامزدی خود را در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کند، سبب تقویت این احتمال شد.

اظهارات تازه پسکوف به این دلیل اهمیت دارد که چندی پیش اخباری مبنی بر احتمال کناره گیری پوتین از مسئولیت کنونی و برگزاری زودهنگام انتخابات در سال 2017 به صورت گسترده در رسانه ها بازتاب یافت که با تکذیب همراه شد.

پوتین نیز اواخر سال 2016 اعلام کرده بود که در مورد نامزدی خود برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در زمان مناسب اعلام نظر خواهد کرد.

بر اساس قانون اساسی روسیه، یک فرد می تواند دو دوره متوالی رئیس جمهوری این کشور باشد و پوتین نیز این امکان را دارد که در انتخابات سال 2018 نیز نامزد شود.

ولادیمیر پوتین از 31 دسامبر 1999 به مدت دو دوره چهار ساله رئیس جمهوری روسیه بود و پس از آن به مدت چهار سال تا 2012 و طی دوره ریاست جمهوری مدودیف، نخست وزیر این کشور شد.

پوتین از آغاز دوره سوم ریاست جمهوری خود (مارس 2012)، مدودیف را به عنوان نخست وزیر روسیه منصوب کرد و مطابق قانون اساسی نیز می تواند براساس اصلاحات انجام شده یک دوره دیگر شش ساله، در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شرکت کند.
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.