رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: یکی از ثمره‌های این گفت‌وگوها کنترل، مهار و ریشه کن کردن افراط‌گرایی در جهان اسلام است.

مهار افراط‌گرایی از ثمره های گفتگوی فرهنگی ایران و جهان عرب است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، حجت الاسلام نجف لک زایی بعد از ظهر یکشنبه در مراسم اختتامیه همایش گفت‌وگوهای ایران و جهان عرب در عرصه اعتدال و عقلانیت که در سالن همایش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: اعتدال و عقلانیت در آموزه‌های دینی وجود دارد که توسط علمای دین به ما تبیین شده است.

وی با بیان اینکه این آموزه‌ها در گفت‌وگوهای فرهنگی به ما کمک خواهند کرد، گفت: یکی از ثمره‌های این گفت‌وگوها کنترل، مهار و ریشه کن کردن افراط گرایی در جهان اسلام است.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به اینکه این امر زمان بر است، تصریح کرد: باید تمام تلاشمان را برای گفت‌وگوهای سازنده به کار بریم.

وی با بیان اینکه اختلاف به غیر از خصومت است، افزود: ما اعضای یک خانواده هستیم که می‌توانیم با داشتن اختلاف نظر در کنار هم زندگی کنیم.

حجت الاسلام لک زایی ادامه داد: آن‌چه مهم است و می‌تواند مضر باشد این مطلب است که اختلاف را با خصومت و دشمنی یکسان کنیم.

وی عنوان کرد: این گفت‌وگوها به ما می‌آموزد که اختلاف‌ها را بپذیریم و برابر خصومت ندانیم و در عین داشتن اختلاف با هم برادر باشیم.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به پیگیری برای تشکیل مجمع اندیشمندان ایران و جهان عرب تأکید کرد و افزود: امیدواریم این گفت‌وگوها استمرار داشته یابد.

وی گفت: بیش از  ۱۰۰ نفر در پنل‌ها و نشست‌های علمی این همایش در قم شرکت کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.