لابد می خواهد چشمهای ترامپ را که گویا غرق شده در خلسه ورود به کاخ سفید ، به روی حقیقت ایران باز کند! «بنیامین نتانیاهو» این روزها خیلی دغدغه دارد. دغدغه باز کردن چشمهای ترامپ نسبت به خطر ایران فقط یکی از آنهاست. او بابت دغدغه هایش خواب ندارد. نمونه اش همین ویدیویی است که دو شب پیش در فضای مجازی منتشر کرده و به حساب خودش با مردم ایران حرف زده است.

غلط های زیادی یک نخست وزیر

قدس آنلاین / مجید تربت زاده : لابد می خواهد چشمهای ترامپ را که گویا غرق شده در خلسه ورود به کاخ سفید ، به روی حقیقت ایران باز کند! «بنیامین نتانیاهو» این روزها خیلی دغدغه دارد. دغدغه باز کردن چشمهای ترامپ نسبت به خطر ایران فقط یکی از آنهاست. او بابت دغدغه هایش خواب ندارد. نمونه اش همین ویدیویی است که دو شب پیش در فضای مجازی منتشر کرده و به حساب خودش با مردم ایران حرف زده است.

از این شهر به آن شهر

پرفسور «بن زیون نتانیاهو» سال 1949 وقتی هنوز در «تل آویو» زندگی می کرد، صاحب «بنیامین» شد. بعدها به اورشلیم رفت و بازهم بعدها در دهه های 50 و 60 میلادی به آمریکا. انگار در به دری و از این شهر به آن شهر رفتن را برای فرزندش «بنیامین» هم به ارث گذاشت چون «نتانیاهو» ی دوم از سال 1967 که برای پیوستن به یگاه فوق ویژه تکاوری ارتش اسرائیل ، آمریکا را ترک کرد تا سالها بعد میان زادگاهش و آمریکا در رفت و آمد بود. دکتر بینامین نتانیاهو تحصیلاتش را در رشته های معماری و مدیریت اجرایی در آمریکا گذرانده و دکتری علوم سیاسی اش را نیز از «هاروارد » گرفته است.البته پس از گرفتن دکتری در آمریکا مانده و به ظاهر در یک مؤسسه مشاوره مالی مشغول به کار شده اما پشت پرده سرش به کارهای اطلاعاتی مربوط به رژیم صهیونیستی در آمریکا گرم بوده است و لابد خودش را برای حضور در میان دولتمردان این رژیم گرم می کرده است.

قاطی کردن

هم حزبش – لیکود – تندرو ترین حزب اسرائیل است و هم «نتانیاهو» از جمله تندخو ترین، جنگ طلب ترین و عصبی ترین نخست وزیران این رژیم است تا جایی که حتی بسیاری از کارشناسان اسرائیلی دلیل بسیاری از مشکلات فعلی این کشور را افراطی گری ، عصبانیت، تندخویی و به قول معروف قاطی کردن های سیاسی « بی بی» می دانند. شاید همین تند خویی و رقابت های سیاسی داخلی سبب شد سال 93 رئیس دیوان عالی این رژیم دستور بدهد سخنرانی «بی بی» در کنگره آمریکا به صورت زنده در اسرائیل پخش نشود.  از سال 2009 با  وعده سرنگونی دولت حماس در «غزه» روی کار آمد و از همان ابتدا نیز مانند اسلافش به ایران و بعدها برنامه هسته ای کشورمان گیر سه پیچ داد!

بازهم ایرانی الاصل؟

در باره «بی بی» آنقدر سوژه ها و مطالب جالب و سرگرم کننده پیدا می شود که گمان کنم پرداختن به ماجرای فساد مالی او و خانواده اش برایتان چندان جذاب نباشد. از شایعه ایرانی بودن و زندگی کردنش در شهر بابل بگیرید که لابد زاییده شوخ طبعی کاربران فضای مجازی است تا معاون واقعاً ایرانی الاصلش «موفاز» که در سال 91 گفته بود: «دولت باید با جمهوری اسلامی ایران کنار بیاید ...حمله به ایران با حیات اسرائیل در تضاد است و جز یک تهدید برای رژیم صهیونیستی نیست». البته همین دو هفته پیش رسانه ها نوشتند: بازجوی نتانیاهو در ماجرای پرونده فساد خانوادگی اش هم یک ایرانی الاصل به نام «کوروش برنور» است که قرار است با سختگیری هایش پدر «بی بی» و خانواده اش را در بیاورد. البته برای باور کردن این خبر ما هیچ اصراری به شما نمی کنیم!

شلوار جین

به جز گیر دادن به برنامه ای هسته ای ایران ، مخالفت های مصلحتی با برجام و جنگ زرگری با اوباما،  انگشت گذاشتن روی حضور ایران در سوریه و عراق و وحشت زده شدن از برنامه موشکی ایران ، آن نظریه «آزادی سنجی بر اساس شلوار جین» از همه قشنگ تر است! پس از انتخابات سال 92 در ایران گفت: «... این انتخابات آزاد نبوده است...مردم ایران اگر آزادبودند، شلوار جین می پوشیدند ، موسیقی غربی گوش می دادند و انتخاباتی آزاد داشتند...». خدا می داند این سخنان نغز «بی بی» چقدر دل کاربران شوخ طبع فضای مجازی را شاد کرد طوری که حتی امروز و با گذشت چند سال آدم هوس می کند بگوید: ممنونم بنیامین! ممنونم که با دکترین «شلوار جین» موجبات خنده و سرور ما را فراهم کردید... .

هیس!

پارسال گفته بود : برای سخنرانی علیه ایران به هر کجا دعوت شوم می روم... اما چون به جای درست و حسابی دعوت نشد ویدیوی دو سه شب پیش را منتشر کرد ، از دوستی با ایرانی ها گفت و آخر سر هم تهدید کرد که همه چیز را به «ترامپ» می گوید! حالا خدا می داند سیاستمدار همیشه عصبانی صهیونیستها سری به فضای مجازی زده و متوجه هشتگ داغ«نتانیاهو خفه شو!» شده است یا خیر؟ ایرانی این روزها برای او کامنت های شیرینی گذاشته اند . از « حیف که اینجا خانواده نشسته » تا «هیس! احمق ها فریاد نمی زنند». 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.