در بحث افزایش قیمت ویا اصلاح نرخ حامل‌های انرژی دولت باید با توجه به اعداد وارقام وبانک آماری خود واز سویی وضعیت اقتصادی و اجتماعی مردم اقدام کند.

افزایش قیمت حامل‌های انرژی به ضرر محرومان و ضعفاست

اقتصاد- مهدی شهرآبادی: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در بحث افزایش قیمت ویا اصلاح نرخ حامل‌های انرژی دولت باید با توجه به اعداد وارقام وبانک آماری خود واز سویی وضعیت اقتصادی و اجتماعی مردم اقدام کند.

عزت ا... یوسفیان ملا، پرداخت بی حساب و کتاب یارانه به اقشار مختلف بدون شناسایی دقیق آن‌ها وهمچنین افزایش قیمت حامل‌های انرژی را به ضرر محرومان وضعفا دانست و گفت: این مسأله نه به مصلحت کشور است و نه دولت و افزایش قیمت حامل‌های انرژی بدون افزایش یارانه محرومان شدنی نیست.

وی  تصریح کرد: این افزایش قیمت که در برنامه ششم آمده است می‌تواند از یک تا ۱۰۰تومان (حداقل - حداکثر) باشد اما وقتی دولت وضعیت کلی اقتصادی را بررسی می‌کند و تبعات اجتماعی هرگونه تغییر قیمتی را بررسی می‌کند قطعاً در این زمینه ملاحظاتی خواهد داشت.  

وی با بیان این که مجلس اکنون از وضعیت اقتصادی مردم آگاه است، اظهار داشت: بعضاً افزایش قیمت حامل‌های انرژی، بدون در نظر گرفتن درآمدهای عموم مردم به خصوص اقشار ضعیف وکم درآمد وهمچنین شناسایی نکردن دقیق یارانه بگیران می‌تواند تبعاتی به همراه داشته باشد.

وی با انتقاد از پرداخت یارانه یکسان به اقشار  پردرآمد وکم درآمد و نبود روش خاص تشخیص دهک‌ها در جامعه گفت: هم اکنون پرداخت هزاران میلیارد یارانه، فشار مضاعفی را به خزانه وارد می‌کند و موجب تحلیل رفتن آن می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.