کاپیتان یونایتدی ها به یک افتخار جدید دست پیدا کرده و با پیراهن این تیم توانسته 250 گل بزند و یک رکورد را جابجا کند.

همه رکوردهای بابی چارلتون شکسته شد/ و حالا «وین رونی» 250 تایی!

قدس آنلاین - گروه ورزشی: وین رونی بعد از اینکه دو فصل پیش با عبور از سربابی چارلتون به عنوان بهترین گلزن تاریخ تیم ملی انگلیس معرفی شد، شنبه شب با گلزنی برابر استوک سیتی تعداد گلهای زده اش در منچستریونایتد را هم به عدد 250 رسانده و با یک گل بیشتر بالاتر از رکورد چارلتون ایستاد. گل کاپیتان سرخپوشان که در وقت های اضافی دیدار برابر استوک به ثمررسید، تیم ژوزه مورینیو را از یک شکست حتمی نجات داده ولی نتوانست سه امتیاز این دیدار را برای این تیم به ارمغان بیاورد.

اما در نهایت دستیابی رونی به رکورد 250 گل با 546 مسابقه با پیراهن یونایتد برای همه حایز اهمیت بود. آماری بی نظیر برای مهاجمی که از سال 2004 با این تیم در میادین بین المللی ظاهر شده و به رغم فراز و نشیب های فراوان و انتقادهایی که هرازگاهی نسبت به مسایل مختلف اعم از زندگی شخصی و حتی حرفه فوتبالش به او وارد بوده، با همان شور و هیجان سابق در این تیم بازی می کند. باشگاه یونایتد به پاس قدردانی از این دستاورد مهم رونی که از رکورد چارلتون افسانه ای عبور کرده، جشن های باشکوهی راه اندازی کرده و حتی مسابقه ای برای هواداران این تیم ترتیب داده تا فرد برنده یک پیراهن اختصاصی با رکورد اخیر رونی که روی آن حک شده دریافت کند.

اهمیت این گل به دلیل اینکه رونی در نیمه دوم و به جای خوان ماتا به ترکیب تیم ملحق شده بود، به مراتب بیشتر بود. او حالا با پیراهن یونایتد 250 گل در کلیه رقابتها به ثمررسانده و بهترین بازیکن تاریخ این باشگاه محسوب می شود. رونی در چند فصل گذشته تقریبا همواره هدف اصلی انتقادهای رسانه ها و هواداران بوده و با این وجود تحت هیچ شرایطی یونایتد را تنها نگذاشته است.

واکنش خود رونی به این اتفاق مهم چنین بود:" انتظار چنین چیزی را نداشتم و خیلی به این موضوع افتخار می کنم"  رونی درحالی به رکورد چارلتون رسید که 212 بازی کمتر از ستاره سابق تیم ملی انگلیس برای منچستریونایتد انجام داده است. رونی در اولین فصل حضورش در منچستریونایتد در 43 بازی برای این تیم 17 گل به ثمر رساند و عنوان بهترین بازیکن جوان سال 2005 لیگ برتر را به خود اختصاص داد. عنوانی که فصل بعد هم دوباره تکرار کرده بود. او از زمان پیوستن به یونایتد 5 بار عنوان قهرمانی لیگ برتر را کسب کرده و سال 2008 هم با این تیم قهرمان چمپیونزلیگ شد. رونی با 53 گل زده با پیراهن سه شیر، بهترین گلزن تیم ملی فوتبال کشورش هم به شمار می رود و با 119 بازی ملی، بعد از پیترشیلتون رکورددار بیشترین تعداد بازی در تیم ملی است.

واکنش سرچارلتون
سر بابی چارلتون افسانه دیرینه شیاطین سرخ ضمن تبریک به رونی در مورد این دستاورد مهم گفت:" بیش از چهل سال از آخرین باری که برای یونایتد گل زدم می گذرد. باید اعتراف کنم که عادت کرده بودم بهترین گلزن تمام ادوار این باشگاه باشم...

ما در اولدترافورد مهاجمان فوق العاده ای داشتیم که خیلی گل می زدند ولی مشخص بود که وین رونی بازیکنی است که احتمالا رکورد من را می شکند و حالا آن روز رسیده و اگر بگویم از اینکه رکوردم شکسته شده ناراحت نیستم، دروغ گفته ام.

با این حال می توانم در نهایت صداقت بگویم که برای وین خوشحالم. او شایستگی چنین جایگاهی را در کتاب های تاریخ داراست. او یک بازیکن واقعی برای باشگاه و تیم ملی است و به درستی درحال حاضر بهترین گلزن تیم ملی و یونایتد است. تماشای بازی های او هرهفته در اولدترافورد از زمان پیوستنش به این تیم درسال 2004 بسیار دلنشین بوده است.

من وقتی بازنشسته شدم، 35 سال داشتم. وین درحال حاضر تنها 31 سال دارد و فکرمی کنم راه درازی پیش رو دارد. او کماکان در ترکیب یونایتد نشان داده که می تواند گل بزند، پاس گل بدهد و هربار که مربی او را به تیم فرا می خواند، نمایش فوق العاده ای ارائه دهد. مسلما برای مدتی طولانی به این رویه ادامه خواهد داد. بعید می دانم بازیکنی بتواند برای مدتی طولانی رکورد او را جابجا کند"

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.