رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با پادشاه اردن پیامدهای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس را بررسی کرد.

انتقال سفارت آمریکا به قدس محور دیدار«محمود عباس» و «عبدالله دوم»

به گزارش قدس آنلاین به نقل از معا، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با «عبدالله دوم» پادشاه اردن  دیدار کرد.

طرفین در این دیدار پیامدهای نقل سفارت آمریکا در تل آویو به قدس اشغالی را بررسی کرده و بر لزوم اتخاذ تدابیری در این خصوص توافق کردند. دو طرف همچنین ابراز امیدواری کردند که دولت آمریکا چنین کاری را انجام ندهد!

محمود عباس در ادامه بیان داشت: باید ما و اردن برای مقابله با انتقال سفارت آمریکا به قدس هماهنگی کنیم. امیدواریم دولت جدید آمریکا دو کار را انجام دهد؛ نخست اینکه سخن گفتن درباره انتقال سفارت آمریکا به قدس را متوقف کند. دوم اینکه در مذاکرات میان ما و اسرائیل ایفای نقش کند. به زودی به واشنگتن و مسکو سفر خواهم کرد.

پیش از این رسانه های صهیونیستی اعلام کردند «دیوید فریدمن» سفیر جدید آمریکا در سرزمین های اشغالی قرار است برخلافِ سفرای قبلی این کشور که در اقامتگاه رسمی در «هرتزلیا» (Herzliya) زندگی می‌ کردند، به آپارتمان شخصی خود در منطقه «طلبیه» (Talbieh) بیت‌ المقدس رفته و در آنجا سکونت یابد.

لازم به ذکر است، ۱۵ دسامبر سال گذشته میلادی، خبرگزاری رویترز اعلام کرد که تیم انتقال قدرت دونالد ترامپ در بیانیه ای، «دیوید  فریدمن» (DavidFriedman) را به عنوان سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی معرفی کردند.

گفتنی است، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هفته گذشته و پس از نشست وزرای خارجه این اتحادیه در «بروکسل» در اظهاراتی از مخالفت کشورهای اروپائی با طرح «دونالد ترامپ» برای انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت المقدس خبر داد و درباره تشدید تنش ها در جهان عرب درصورت این اقدام ترامپ به وی هشدار داده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.