دولت عراق با اجرای احکام جدید مربوط به پرونده جنایت اسپایکر، حکم اعدام علیه ۳۵ نفر از محکومان و عاملان ارتکاب این جنایت را را اجرا کرد.

اجرای حکم اعدام علیه ۳۵ نفر از عاملان جنایت «اسپایکر»

به گزارش قدس آنلاین، مرکز بهداشت استان صلاح الدین جسد 35 نفر از محکومان به اعدام مربوط به پرونده جنایت اسپایکر را تحویل گرفت.

«محمد علی الحکیم» مدیر وبگاه خبری «النخیل» عراق به خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری فارس گفته که این افراد پس از محکوم شدن به ارتکاب جنایت و کشتار اسپایکر که گفته می‌شود در آن 1700 نفر از سربازان عراقی به دست تروریست‎ها کشته شدند، اعدام شدند.

وی ضمن تکذیب خبر منتشر شده درباره آثار شکنجه روی اجساد اعدام شدگان اعلام کرد که انتشار چنین خبر از دروغ‌های داعش برای منحرف کردن افکار عمومی از اجرای احکام عادلانه علیه محکومان است.

وزارت دادگستری عراق مردادماه سال جاری نیز حکم اعدام 36 تن از عاملان کشتار 1700 نفر در پادگان اسپایکر واقع در شمال تکریت را اجرا کرد.

تروریست‌های داعش در ژوئن سال 2014 میلادی به پایگاه نظامی اسپایکر در نزدیکی شهر تکریت حمله کرده و صدها سرباز جوان را به اسارت گرفتند . مقامات عراقی تخمین می‌زنند که 1700 نفر در این پایگاه نظامی توسط داعش کشته شده‌اند.

نیروهای عراقی بعد از بازپس گیری تکریت در ماه آوریل، بقایای اجساد حدود 600 سرباز را یافتند که عمدتا در گورهای دسته جمعی دفن شده بودند. یک گور دسته جمعی شامل 89 جسد متعلق به کشتار اسپایکر نیز اخیرا در مجتمع کاخ‎های ریاست جمهوری در مرکز تکریت محل تولد صدام کشف شد.

دادگاه جنایی مرکزی عراق اواخر ماه بهمن ماه سال گذشته نیز حکم اعدام 40 تن از محکومان جنایت اسپایکر را صادر کرد و فؤاد معصوم رئیس جمهور عراق 14 ماه آگوست میلادی حکم اعدام تمامی محکومان این جنایت را تایید کرد.
منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.