اصفهان- رییس اتحادیه صنف رستوران داران شهر اصفهان اجرای طرح ممنوعیت دریافت ۱۰ درصدی حق سرویس در رستوران ها از سوی اتاق اصناف را تصمیم درستی ندانست و تاکید کرد: رستوران ها در قبال پذیرایی از مردم هزینه هایی متحمل می شوند که باید به نوعی جبران شود.

ممنوعیت دریافت حق سرویس در رستوران ها تصمیم درستی نبود

حسین ملت در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارکرد: البته اینکه گرفتن ۱۰ درصد حق سرویس در رستوران ها ممنوع شده است، به کلیه واحدهای صنفی تحت پوشش اتحادیه ابلاغ شده و در صورت مشاهده تخلف، برخورد قانونی انجام می شود.

وی ادامه داد: در عین حال ستوران داران نسبت به این طرح گلایه مند هستند و عنوان می کنند فردی که در رستوران غذا سرو می کند برای آنها هزینه هایی مثل روشنایی محیط، ظروف غذا و شستن آنها، استخدام نیروهای گارسون برای پذیرایی در بردارد و هزینه ها نسبت به افرادی که با یک قابلمه برای گرفتن و بردن غذا مراجعه می کنند، بسیار تفاوت دارد.

رییس اتحادیه صنف رستوران داران شهر اصفهان تصریح کرد: علیرغم اینکه بسیاری از رستوران داران شهر اصفهان نسبت به این طرح اعتراض دارند، اما چنانچه شهروندان با دریافت حق سرویس مواجه شدند، می توانند مراتب را به بازرسی اصناف اعلام تا رسیدگی شود.

وی علت متفاوت بودن نرخ غذاهای بعضی از رستوران ها را در کیفیت مواد و وزن غذاها اعلام کرد.

ملت  درباره چگونگی تعیین نرخ غذا نیز عنوان می کند: به اعتقاد بنده  قیمت مشخص و مصوب برای غذایی که تهیه می شود، نباید وجود داشته باشد و هر رستوران باید براساس نوع  و میزان مصرف مواد استفاده شده در پخت غذا، نرخ غذاهای خود را مشخص کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.