۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
کد خبر: 495616

اصفهان- طی روزهای گذشته اعلام خبری با این عنوان که « به اسم روغن زیتون صابون به مردم فروخته می شود» باعث نگرانی بسیاری از مردم شد.

تیتری که دردسر ساز شد!

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان روغن زیتون و زیتون شور ایران چندی پیش اعلام کرده بود که «روغن های فله و و داخل شیشه ای که بدون علامت استاندارد که به اسم روغن زیتون اصل در میادین میوه و تره بار و مغازه ها فروخته می شود همه تقلبی است روغن های بدون علامت استاندارد و پروانه ساخت اصلا روغن زیتون نیست، بلکه به سایر روغن ها اسانس زده و به اسم روغن زیتون فروخته می شود و یا از روغن بی کیفیت استفاده می کنند؛ به فرض یک روغن زیتون صابونی که باید برود و صابون شود به آن اسانس می زنند یا یک لیتر روغن زیتون صابونی را با ۱۰۰ لیتر روغن افتاب گردان مخلوط می کنند و در شیشه به مردم می فروشند».

درباره اعلام این خبر و نگرانی های به وجود آمده در میان مردم به ویژه اصفهانی ها، مدیر نظارت بر سلامت غذایی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین گفت: گفته های دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان روغن زیتون و زیتون شور ایران مطالب درستی است، اما تیتری که استفاده شده مناسب متن نیست و این ماجرا را تشدید کرده است.

موسوی ونهری تاکید کرد: رسانه ها باید در انتخاب تیتر دقت بیشتری داشته باشند تا اعلام اخبار بار روانی برای مردم به همراه نداشته باشد.

وی ادامه داد: در فرایند تولید روغن، فاکتور اندازه گیری عدد صابون نشانه خلوص روغن محسوب می شود و اگر عدد صابون بالا باشد بر روی طعم و بوی روغن اثر می گذارد و روغن طعم صابون می دهد.

مدیر نظارت بر سلامت غذایی استان اصفهان اظهارکرد: البته مردم هم باید آگاه باشند که به هیچ عنوان روغن فله ای خریداری نکنند، روغن ها داخل بسته بندی های غیر بهداشتی نباشد و حتماً بر روی برچسب آنها پروانه ساخت وزات بهداشت درج شده باشد.

وی افزود: مردم توجه کنند که برای اطمینان از یک خرید سالم و خوب، حتماً به برچسب محصولات دقت و از خرید فله ای روغن خودداری کنند.

 موسوی ونهری با بیان اینکه محصولات غذایی سالم و بهداشتی دارای علامت استاندارد و پروانه بهداشتی هستند، گفت: در محصولات فاقد شناسنامه امکان هر گونه تقلبی وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.