یزد- مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان یزد گفت: در سال جاری در استان یزد ۶۳وقف جدید به به وقف رسیده است .

۶۳ وقف جدید در سال جاری در یزد ثبت است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام حسین زارع زاده صبح دوشنبه با اعلام این خبر اظهارداشت: با اقدامات تبلیغی ترویجی صورت گرفته در ماه های اخیر از طریق رسانه ها مجموعا ۶۳ وقف جدید از ابتدای امسال در استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به این موضوع که بخشی از این واقفین بانوان بوده اند گفت: در بررسی نقش فرهنگی زنان در جامعه اگر از دریچه آمار نگاه کنیم نیمی از پیکره جامعه بانوان هستند اما در اجرا و عمل با احتساب نقش مهم زنان متوجه می‌شویم که تمامیت فرهنگ جامعه را بر عهده دارند و سمت و سو و گرایش فکری خانواده بر عهده آنهاست. 

زارع زاده تصریح کرد: در موضوع وقف نیز همچون سایر موضوعات فرهنگی، زنان می‌توانند حضور ارزشمندی داشته باشند به طوری که وقتی به آمار وقف های یزد نگاه می کنیم در بزرگترین وقف های یزد زنان بزرگی همچون بی بی فاطمه خاتون در قرن نهم هجری و خانش بیگم در قرن دهم هجری اقدام به وقف نموده اند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: در سال جاری نیز ۶۳ وقف جدید از ابتدای امسال توسط مردم نیک اندیش در جای جای استان ثبت شده که ۱۷ نفر از واقفین در این موقوفات جدید بانوان هستند و سهم بانوان مهریزی در این میان بیشتر است.

زارع زاده خاطرنشان ساخت: با توجه به ابتکار خوب سازمان اوقاف در ارتباط با انجام وقف‌های گروهی و انفرادی، عرصه برای حضور بانوان در وقف‌های گروهی فراهم شده و می‌توانند اموال خود را به صورت فردی یا گروهی در راه خدا وقف کنند.

این مسئول افزود: با توجه به نیاز های امروز جامعه ، زنان نیز می توانند برای اموری مانند قرآن کریم، علم و آموزش ، عرصه سلامت و ترویج دین به شیوه های مدرن موقوفاتی را به ثبت برسانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.