شبنم مقدمی بازیگر، برگزیده جشنواره فیلم فجر، ‌درباره اعتمادش به فیلم اولی‌ها گفت: من تا الان از اعتماد به فیلم‌اولی‌ها پشیمان نشده‌ام و در فیلم‌هایی مانند «ابد و یک روز»، «گس»، «تنهایی» و... با فیلم‌اولی‌ها کارکردم و نتیجه گرفتم.

از بازی در آثار فیلم‌اولی‌ها بیشتر لذت می‌برم

قدس آنلاین - شنبه‌شب گذشته و در پی نشست‌های فیلم‌های گروه هنر و تجربه، فیلم  سینمایی «یک روز طولانی» با حضور بابک بهرام بیگی، شبنم مقدمی‌ و رضا بهبودی در محل سینما هویزه مشهد برگزار شد. در ابتدای این جلسه بهرام‌بیگی در توضیح ساخت اولین فیلم بلندش گفت: سال‌ها در حوزه فیلم کوتاه فعالیت کرده‌ام. خیلی از دوستانم سال‌ها پیش ساخت فیلم بلند را شروع کرده‌اند ولی من فکر می‌کردم بعد از اینکه وجوه مختلف فیلمسازی را گذرانده‌ام، می‌توانم سرفرصت یک فیلم خوب و مستقل و غیرسفارشی بسازم.

وی درباره انتخاب تیمی‌ حرفه‌ای همراه با نویسنده‌ای که در حوزه ادبیات داستانی کار می‌کند، گفت: ما زمانی طولانی را با پیام ناصر صحبت کردیم. به بخش تولید که رسیدیم، با خودمان گفتیم می‌توانیم از بازیگران حرفه‌ای استفاده کنیم. یعنی برویم شانسمان را امتحان کنیم. خوشبختانه شبنم مقدمی‌ همان ابتدا پیشنهاد ما را پذیرفت و بعد خواست که فیلم‌های کوتاه من را ببینند و این‌گونه شد که نه‌تنها در بازی که در پس‌تولید هم از ما و پروژه حمایت کرد.

وی افزود: درباره رضا بهبودی هم باید بگویم که به نظرم انتخاب خاصی بود. هم مقدمی و هم بهبودی سال‌ها کار تئاتر کرده‌اند و از خوش‌شانسی ما بود که به جمع ما ملحق شدند.

بهرام‌بیگی ادامه داد: من به جزییات خیلی علاقه‌مندم و فکر می‌کنم همین جزییات است که فیلم را می‌سازد. به فیلم‌هایی که به‌ظاهر ساده‌اند ولی روی جزییات و خلاقیت‌ها استوار است، علاقه دارم. من و پیام ناصر در تمام مدتی که فیلمنامه را می‌نوشتیم روی تک‌تک جزییات و دیالوگ‌ها با هم ‌صحبت می‌کردیم و در تمام طول فیلم‌ هم سعی کردم  تصور کردن را به تماشاچی بسپارم بدون اینکه از پایان باز استفاده کنم.

در ادامه، شبنم مقدمی بازیگر، برگزیده جشنواره فیلم فجر، ‌درباره اعتمادش به فیلم اولی‌ها گفت: من تا الان از اعتماد به فیلم‌اولی‌ها پشیمان نشده‌ام و در فیلم‌هایی مانند «ابد و یک روز»، «گس»، «تنهایی» و... با فیلم‌اولی‌ها کارکردم و نتیجه گرفتم. برای من معیار، فیلمنامه خوب است. وقتی فیلمنامه سنگ بنای خوبی داشته باشد، می‌توان به‌راحتی وارد مذاکره شد. من پیش از این فیلم با آقای بهرام‌بیگی آشنایی نداشتم ولی از ایشان خواستم قبل از کار، فیلم‌های کوتاهشان را ببینم تا با روحیاتشان بیشترآشنا شوم.

وی ادامه داد: راستش من از کار کردن با فیلم اولی‌ها که انگیزه زیادی دارند بیشتر لذت می‌برم تا کارگردانانی که فیلم چندم‌ خود را می‌سازند.

این بازیگر درباره بازی‌اش در این فیلم گفت: وقتی همه ابزار بازیگر مثل لحن و گفت‌وگو را از او می‌گیرند، چیزی زیادی جز 2 تا چشم برایش نمی‌ماند و این، اجرا و احیای نقش را مشکل می‌کند. این اتفاق البته چالش خوبی برایم بود و از اینکه توانستم  خودم را در بوته آزمایش قرار دهم،  لذت می‌برم. اما حالا اینکه نقش خوب از آب در آمده یا نه، قضاوت بر عهده شماست. 

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.