کرمان- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان گفت: بهره گیری از ابزار هنری در حوزه آسیب های اجتماعی وظیفه هنرمند است و همه شاخه های هنری باید در این حوزه وارد شوند.

ورود هنر به حوزه آسیب های اجتماعی وظیفه هنرمند است

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا علیزاده شامگاه یکشنبه در آیین اختتامیه جشنواره خشت اول با موضوع عکس و پورستر پیشگیری از آسیب های اجتماعی با بیان اینکه این جشنواره دستگاه های مختلف را حول یک موضوع اثرگذار گردهم جمع کرده بود، اظهار کرد: آسیب های اجتماعی یکی از دغدغه های نظام جمهوری اسلامی، رهبر انقلاب است و نقش هنرمندان در پیشگیری از این آسیب ها چشمگیر است.

وی با بیان اینکه همدلی و هعمراهی هنرمندان در حوزه های مختلف ویژگی دیگر این جشنواره بود، ادامه داد: امروز ظرفیت بالایی در حوزه هنر وجود دارد و اگر هنرمندان در بحث آسیب های اجتماعی وارد شوند کارهای ارزشمندی می توانند انجام دهند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان ورود ابزار هنری به حوزه آسیب های اجتماعی را وظیفه هنرمند دانست و افزود: امیدواریم در سال های آینده شاخه های هنری دیگر هم وارد این حوزه شوند.
همچنین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه آسیب های اجتماعی افراد آسیب دیده حاصل نگراش و باوری خاص در جامعه ما هستند، اظهار کرد: بحث اعتیاد و مواد اعتیادآور روزبه روز پیچیده تر و گسترده تر می شود و راه علاج آن تنها فعالیت های بازدارنده نیست.  
وی با بیان اینکه قریب به چهارهزار شهید در عرصه مبارزه با مواد مخدر داریم، ادامه دا: هنرمندان ب می توانند در نوع تفکر جامعه اثرگذار باشند و یکی از کارهای اصولی در مبارزه با مواد مخدر همین کارهای هنری است.  
گفتنی است جشنواره خشت اول در موضوع آسیب های اجتماعی و عوامل مؤثر برآن مانند فقر، اعتیاد، بیکاری، ایدز و مانند و با هدف پرداختن به این معضلات از دریچه هنر برگزار شد که در آیین اختتامیه آن از برگزیدگان بخش های عکس و پوستر و همچنین بخش جانبی جشنواره تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.