شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: یک نهاد ناظر در آمریکا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری جدید این کشور را به نقض فوری قانون اساسی در نخستین روزهای ریاست جمهوری متهم و اعلام کرد که امروز (دوشنبه) علیه او اقامه دعوی می کند.

شکایت علیه ترامپ توسط یک نهاد ناظر در آمریکا!

به گزارش "قدس آنلاین"؛ سی ان ان امروز دوشنبه گزارش داد: یک نهاد ناظر، گروه 'مسئولیت و پایبندی به اصول اخلاقی شهروندان' موسوم به CREW قراراست امروز علیه ترامپ به دلیل تداخل منافع و سمتی که در آن قرار دارد، اقامه دعوی کند.
سی ان ان گزارش داد: این نهاد ترامپ را متهم کرده که از کشورهای خارجی پرداخت هایی به او از طریق سیطره بزرگ تجاری وی صورت گرفته است، که این نقض قانون اساسی به شمار می رود.
بر اساس این گزارش، 'نوح بوک بایندر' (Noah Bookbinder) مدیر اجرایی CREW با انتشار بیانیه ای دراین باره نوشت: ما خواهان رسیدن به این مرحله نبودیم، امید داشتیم که رئیس جهمور ترامپ گام های لازم را برای اجتناب از نقض قانون اساسی بردارد.
در این بیانیه آمده است: اما وی (ترامپ) چنین نکرد، نقض قانون اساسی توسط وی جدی و بلادرنگ (پس از تصدی سمت ریاست جمهوری آمریکا) است و ما ناگزیر به اقدام قانونی علیه وی هستیم.
به گزارش ایرنا، درهمین حال، تارنمای CREW به نشانی ' citizensforethics.org ' نیز نوشت: اقامه دعوی فدرال برای متوقف ساختن رئیس جمهور ترامپ در لغو قانون اساسی به دلیل دریافت غیر قانونی دریافت از کشورهای خارجی، روز دوشنبه در دادگاه ناحیه جنوب نیویورک راس ساعت 9 صبح ارائه می شود.
CREW در تارنمای خود دراین باره نوشت: بنابر قانون اساسی آمریکا درخصوص پرداخت های خارجی، ترامپ را از دریافت هرگونه چیز با ارزشی از دولت های خارجی ، ازجمله شرکت های دولتی خارجی، بدون تصویب کنگره منع می کند.
سی ان ان گزارش داد: وکیل ترامپ این اظهارات را رد و اعلام کرد که ترامپ هرگونه اقدامی برای اجتناب از هرگونه تداخل منافع شخصی و سمتی که در آن قرار دارد، انجام می دهد.
سی ان ان در بخشی از این گزارش اعلام کرد این درحالی است که ترامپ برگه مالیاتی خود را ارائه نداده و گفته شده است که همچنان بر روی آن کار می شود.
ترامپ اول بهمن ماه (20 ژانویه 2017) با ادای سوگند ریاست جمهوری بعنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا مشغول به کارشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.