رشت- دو شطرنج‌باز ایرانی و یک اوکراینی در صدر دور سوم رقابت‌های شطرنج جام خزر قرار گرفتند.

۲ شطرنج‌باز ایرانی و یک اوکراینی صدرنشین شدند

به گزارش قدس آنلاین، پانزدهمین دوره رقابت‌های شطرنج بین‌المللی جام خزر با حضور شطرنج‌بازان مطرح ایران و جهان در ۱۱ دور به روش سوئیسی در مجموعه ورزشی یادگار امام(ره) رشت در حال برگزاری بوده و تا هشتم بهمن ادامه دارد.

شطرنج‌بازان در این دوره از رقابت‌ها در چهار جدول با هم رقابت می‌کنند که در جدول گروه A شطرنج‌بازان دارای ریتینگ بین‌المللی بالای ۲۰۰۰، در جدول گروه B شطرنج‌بازان دارای ریتینگ بین‌المللی زیر ۲۰۰۰، در جدول گروه C بانوان شطرنج‌باز و در جدول گروه D نیز شطرنج‌بازان زیر ۱۴ سال حضور دارند.

شطرنج‌بازانی از ایران، روسیه، اسپانیا، فنلاند، انگلستان، ترکیه، هلند، هندوستان، ترکمنستان، اوکراین، آمریکا، جمهوری آذربایجان، گرجستان، مجارستان، رومانی، ارمنستان، عراق و تاجیکستان در جام خزر حضور دارند.

در دور سوم جدول A مسابقات شطرنج جام خزر در سالن توپی یادگار امام(ره) رشت الکساندر زابوف و کنستانتین تارلف از اوکراین با غلبه بر حریفان گیلانی خود و کسب سه امتیاز در صدر جدول قرار گرفتند.

کنستانتین لوپولسکو از رومانی، گابریل سرکیسیان از ارمنستان، فرنس برکس از مجارستان و باچانا مورچیاشویلی از گرجستان، سیدجواد علوی، آرمان حکیمی، علیرضا فیورزجا، علی راستبد و آرین غلامی از ایران با کسب ۲.۵ امتیاز در تعقیب صدرنشینان هستند.

بازی سرکیسیان از ارمنستان با جواد علوی از ایران و برنکس از مجارستان با فیروز جاء از ایران مساوی شد.

در پایان دور سوم تارلف از اوکراین، پویا ایدنی و شاهین لر پری‌زنگنه از ایران و زبوف از اوکراین با سه امتیاز در صدر جدول جای دارند و در جدول B نیز دانیال عباسی از ایران آرین عادلی از ایران را مغلوب کرد و بردیا دانشور از ایران علیرضا تورچه بیگی از ایران را شکست داد و در پایان دور چهارم دانیال عباسی بردیا دانشور مسعود کرمی از ایران در صدر جدول جای گرفتند.

در جدول C زبوف از اوکراین توانست کوهیان از ایران را مغلوب کند و کیانا عرب از آمریکا در مقابل مطهره اسدی از ایران شکست خورد و آنوشا مهدیان از ایران ژینا پاک‌طینت را از پیش رو برداشت و در پایان دور سوم گروه C زبوف از اوکراین اسدی و مهدیان از ایران با سه امتیاز در صدر جدول ایستادند.

در گروه D نیز محمد آزادی از ایران توانست محمدرضا امجد از ایران را شکست دهد و درسا تسلیمی از ایران رلتی از ایران را مغلوب کرد و در پایان دور چهارم تسلیمی آزادی و ابراهیم خانی از ایران با ۴ امتیاز در صدر جدول قرار گرفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.